27.7
11:37

Σήμα κινδύνου για το στέγαστρο του ΟΑΚΑ

AEK1924.gr team
Σήμα κινδύνου για το στέγαστρο του ΟΑΚΑ
Advertisement

Σε κακή κατάσταση βρίσκεται η στέγη του Καλατράβα που δεν έχει υποστεί κάποια βαριά συντήρηση όπως προβλέπει η περίπλοκη κατασκευή της αφήνοντάς την παρατημένη στο χρόνο.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας tovima.gr το εν λόγω πρόβλημα έχει σημειωθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και τον αρμόδιο Υφυπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Ανδριανό.

Διαβάστε αναλυτικά:

«Επειδή ως σήμερα δεν εξασφαλίστηκαν οι αναγκαίες πιστώσεις και δεν εγκρίθηκαν οι μελέτες, η υπηρεσία μας δεν προχώρησε στη διενέργεια διαγωνισμών της συντήρησής του» σημειώνει το υπουργείο Πολιτισμού. Και αυτό διότι «οι διατεθείσες πιστώσεις του 2009 ανήλθαν τελικά στο ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ και με αυτές πληρώθηκαν ληξιπρόθεσμες οφειλές του αναδόχου (Bung) του αρχικού πολιτικού προγράμματος παρακολούθησης της δομοστατικής συμπεριφοράς του στεγάστρου» σημειώνεται και συμπληρώνεται ότι τα επόμενα έτη τα χρήματα «κάλυπταν μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών».

«Συμπερασματικά», αναφέρει στο έγγραφο ο υφυπουργός Πολιτισμού κ. Γιάννης Ανδριανός, «το στέγαστρο του Ολυμπιακού Σταδίου είναι μια μεταλλική κατασκευή η οποία χρήζει συνεχούς συντήρησης και ελέγχου κατά τη διάρκεια της ζωής της, όπως όλες οι μεταλλικές κατασκευές αυτού του μεγέθους». «Ως εκ τούτου, θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξασφαλισθούν οι σχετικές πιστώσεις και να προχωρήσουμε στη σύναψη σχετικών συμβάσεων με αναδόχους που θα αναδειχθούν από τους σχετικούς διαγωνισμούς, προκειμένου να διατηρηθεί η ασφάλεια και η λειτουργικότητα του στεγάστρου και του συνόλου των μεταλλικών κατασκευών του ΟΑΚΑ» σημειώνει.

Αρμόδια για τη συντήρηση του στεγάστρου είναι η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων και Εγκαταστάσεων Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΥΔΕ/ΕΠΤΑ) του υπουργείου Πολιτισμού. Η κατασκευή του μεταλλικού θόλου Καλατράβα αποτελούσε τμήμα του έργου «Αισθητική Ενοποίηση Ολυμπιακού Σταδίου – Ειδικές Κατασκευές» και η αποπεράτωσή του ξεπέρασε σε κόστος τα 130 εκατ. ευρώ. Το υλικό κατασκευής είναι ο δομικός χάλυβας και ο θόλος διαθέτει σύστημα αντιοξειδωτικής προστασίας, όμως χρήζει συντήρησης βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών και κανονισμών. Η ΕΥΔΕ/ΕΠΤΑ πριν από την παραλαβή του έργου είχε κάνει επιδιορθώσεις και αποκαταστάσεις σε προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά τη φάση της κατασκευής, ενώ εγκατέστησε μέσω του συμβούλου κατασκευής του έργου πιλοτικό σύστημα παρακολούθησης της συμπεριφοράς του στεγάστρου μέσω ηλεκτρονικών οργάνων που κατέγραψαν τις μετακινήσεις.

Η υπηρεσία έχει συντάξει εγχειρίδιο συντήρησης και λειτουργίας βάσει ευρωπαϊκών προτύπων και είχε προχωρήσει κατά καιρούς σε επιδιορθώσεις και οπτικούς ελέγχους στην κατασκευή προκειμένου να διαπιστώσει την ύπαρξη φθορών που ενδέχεται να δημιουργήσουν πρόβλημα ασφαλείας και έχει καταγράψει παρατηρήσεις ή αστοχίες, μεταξύ των οποίων και θέματα συγκολλήσεων στη βάση του στεγάστρου που απαιτούν παρακολούθηση «αλλά δεν καθιστούν επικίνδυνη την κατάσταση του στεγάστρου», όπως αναφέρεται. Η κατά τόπους φθορά της βαφής των μεταλλικών κατασκευών είναι καθαρά επιφανειακή, σημειώνει το υπουργείο, και η οποία είναι «αναμενόμενη λόγω περιβαλλοντικών συνθηκών», η δε αποκατάστασή της προβλέπεται στον φάκελο ασφαλείας και υγείας του έργου και θα ολοκληρωθεί μέσω διαγωνισμών. Το στέγαστρο Καλατράβα διαθέτει συγκολλήσεις ελασμάτων πάχους 100 χιλιοστών και αθροιστικό μήκος συγκολλήσεων που ξεπερνά τα οκτώ χιλιόμετρα. Ο εργασίες συναρμολόγησης και ανέγερσης ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2003 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2004».

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ AEK1924 ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ

Όλα τα νέα της ΑΕΚ στο Google News

Κάνε Like στην σελίδα του AEK1924 στο Facebook

Κάνε follow το AEK1924 στο Instagram

Παρακολούθησε τις εκπομπές και τα βίντεο του AEK1924 με ένα subscribe στο YouTube

Βρείτε το AEK1924 στο TikTok

Ακολούθησε το AEK1924 στο X

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO

Advertisement

 

-->