Ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στην κορυφή του βάθρου της Formula 1 μετά από οκτώ αγώνες, από το GP της Ίμολα την Άνοιξη, κυριαρχόντας χωρίς να απειληθεί ποτέ από τις McLaren στο GP Ιταλίας -16ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος- για να κερδίσει την 3η του νίκη στη φετινή σεζόν – και πρώτη με τον Λοράν Μεκίς στη διεύθυνση της Red Bull Racing.
Με μια RB21 που τόσο αρέσκεται στις πίστες χαμηλής άντωσης, ο Φερστάπεν χρειάστηκε να δώσει την πρωτοπορία στον Λάντο Νόρις στο δεύτερο γύρο, διότι έκοψε το πρώτο σικέιν στα φρένα μετά την εκκίνηση. Αλλά δύο γύρους αργότερα πέρασε ξανά τη McLaren του Βρετανού, και έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω στο δρόμο για τη νίκη σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε διαδικασιαστικά, με ένα πιτ-στοπ για όλους.
Οι Νόρις και Πιάστρι επέκτειναν το πρώτο τους stint περιμένοντας ένα όχημα ασφαλείας που δεν ήρθε ποτέ, καθώς αυτό θα ήταν η μόνη τους ελπίδα να απειλήσουν τον Φερστάπεν σε μια πίστα όπου όλες οι δυνάμεις της MCL39 κρύβονται πίσω από τις τεράστιες ευθείες και τα αργά σικέιν της Μόντσα.
Όταν αποφάσισαν να κάνουν το πιτ-στοπ τους, πρώτος μπήκε ο Πιάστρι και έβαλε τη μαλακή γόμα – με την υπόσχεση της ομάδας στον Νόρις ότι αυτό δεν θα ήταν undercut για να τον περάσει. Όμως, στο πιτ-στοπ του Νόρις όλα πήγαν στραβά στην αλλαγή του εμπρός αριστερού ελαστικού, ο Λάντο έχασε 5,5 δευτερόλεπτα – και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Πιάστρι.
Νιώθοντας ότι αδίκησε τον Νόρις, η McLaren ζήτησε από τον Όσκαρ να παραχωρήσει τη δεύτερη θέση πίσω στον Νόρις – όπως είχε γίνει, αντίστροφα, πέρσι στην Ουγγαρία όπου ζήτησε από τον Νόρις να δώσει τη νίκη στον Πιάστρι επειδή τότε είχε καλέσει τον Βρετανό νωρίτερα στα πιτς. Ο Πιάστρι υπάκουσε, αντίστοιχα, σήμερα κι έτσι επανήλθαν οι δύο στις θέσεις που είχαν σε όλο τον αγώνα.
Πιο πίσω, ο Σαρλ Λεκλέρ αρχικά μονομάχησε με τον Πιάστρι για την 3η θέση, καθώς οι δύο εναλλάχθηκαν από δύο φορές στη θέση αυτή, αλλά εντέλει η McLaren είχε την ταχύτητα να περάσει τη Ferrari στην ευθεία με το DRS. Σύντομα ο ρυθμός του Λεκλέρ άρχισε να πέφτει, αλλά ενώ αρχικά απειλήθηκε από τον Τζορτζ Ράσελ και τη Mercedes εντέλει κράτησε την 4η θέση από τον Βρετανό.
Ο Λιούις Χάμιλτον ανελίχθηκε εντυπωσιακά στους πρώτους γύρους από την 10η θέση που αναγκάστηκε να εκκινήσει (μετά την ποινή από τον αγώνα της Ολλανδίας) μέχρι την 6η, αλλά δεν ήταν σε θέση έπειτα να απειλήσει με αξιώσεις τον Ράσελ για την 5η – σε έναν αγώνα που όλοι οι πρωταγωνιστές εκκίνησαν με τη μέση γόμα και έκαναν ένα μόνο πιτ-στοπ αλλαγής στη σκληρή (ή στη μαλακή, στην περίπτωση της McLaren).
Ο Άλεξ Άλμπον έπαιξε με τη στρατηγική (καθυστερώντας πολύ το πρώτο του stint) και βρέθηκε έβδομος με τη Williams FW47, μπροστά από τον ρούκι Γκαμπριέλ Μπορτολέτο που -με μία ακόμη εντυπωσιακή εμφάνιση με τη Sauber- πήρε την όγδοη θέση μετά την ποινή πέντε δευτερολέπτων που επεβλήθη στον Αντρέα Κίμι Αντονέλι για επικίνδυνη οδήγηση.
Στη μάχη της οκτάδας, ο Φερνάντο Αλόνσο πήρε τη θέση από τον Μπορτολέτο στο ταυτόχρονο πιτ-στοπ των δύο, με μια πολύ έξυπνη και εμπειρική κίνηση στην είσοδό τους, αλλά σύντομα η ανάρτηση της Aston Martin AMR25 έσπασε στο κερμπ της εξόδου από το σικείν Ascari – σε ένα συμβάν που ο Ισπανός χαρακτήρισε “απίστευτο”.
Ο Ισάκ Χάτζαρ της RB έκανε άλλη μία σπουδαία εμφάνιση, καθώς εκκίνησε από την έξοδο των πιτς και κατάφερε να τερματίσει μέσα στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αφήνοντας εκτός τον Κάρλος Σάινθ που συγκρούστηκε περί το μέσον του αγώνα στο δεύτερο σικέιν με τον Όλι Μπέαρμαν. Και οι δύο συνέχισαν, αλλά έχασαν πολύτιμο έδαφος.
Πηγή:sport24
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ AEK1924 ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ
Όλα τα νέα της ΑΕΚ στο Google News
Κάνε Like στην σελίδα του AEK1924 στο Facebook
Κάνε follow το AEK1924 στο Instagram
Παρακολούθησε τις εκπομπές και τα βίντεο του AEK1924 με ένα subscribe στο YouTube
Βρείτε το AEK1924 στο TikTok
Ακολούθησε το AEK1924 στο X
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Advertisement