Η Ferrari μπαίνει στη δεύτερη φάση της σεζόν με ξεκάθαρη αγωνιστική στρατηγική: όχι μόνο αναβαθμίσεις, αλλά και βελτιωμένη «εκτέλεση» από την πλευρά των πιλότων της και όλης της ομάδας, στα race weekends, αποτελεσματική διαχείριση των ελαστικών της Pirelli και -βεβαίως, όπως προείπαμε- σταθερή απόδοση και από τα δύο μονοθέσια.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Fred Vasseur, ξεκαθαρίζει πως, αν και το Maranello έχει στα σκαριά τεχνικές αναβαθμίσεις (ξεκινώντας από το Silverstone), η ουσιαστική βελτίωση θα έρθει μέσα από την αγωνιστική πειθαρχία και τη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων του υπάρχοντος πακέτου. Η σύγκρουση του Leclerc στο FP1 στον Καναδά, το χαμένο Q3 λόγω λάθους, αλλά και τα στρατηγικά φάουλ και στα δύο μονοθέσια, ανέδειξαν για άλλη μία φορά τη σημασία ενός «καθαρού» Σαββατοκύριακου.
Ο Vasseur δεν ωραιοποιεί την κατάσταση. Παρά τη συνεχιζόμενη συγκέντρωση βαθμών –με τη Ferrari μόλις 16 βαθμούς πίσω από τη Mercedes και μπροστά από τη Red Bull– το κλειδί -όπως ο ίδιος δεν παραλείπει να λέει- δεν βρίσκεται αποκλειστικά σε νέες αεροδυναμικές λύσεις. «Στο τέλος αυτών των κανονισμών, οι διαφορές δεν μετρώνται σε δέκατα, αλλά σε εκατοστά του δευτερολέπτου. Αν κάνεις λάθος στη ρύθμιση, μπορείς να χάσεις ό,τι κέρδισες από τις αναβαθμίσεις», εξηγεί.
Ένα καθαρό, αγωνιστικά άρτιο Σαββατοκύριακο, όπως στο Μονακό, φέρνει αποτελέσματα. Αντίθετα, στον Καναδά, η Ferrari «πλήρωσε ακριβά» κάθε ατέλεια: λάθη, απώλειες ρυθμού, κακή στρατηγική – όλα έπαιξαν ρόλο στο να μείνουν εκτός μάχης για την πρώτη τριάδα.
Τα ελαστικά της Pirelli
Σε αυτή τη γενιά μονοθεσίων, το να φέρεις τα ελαστικά Pirelli στο σωστό επίπεδο απόδοσης είναι ό,τι πιο κρίσιμο – ιδιαίτερα στις κατατακτήριες. Η Ferrari δυσκολεύεται σε αυτόν το κομμάτι από την αρχή της χρονιάς. Ενδεικτικό είναι το GP της Ίμολα, όπου τόσο ο Leclerc όσο και ο Hamilton (με παρόμοιες συνθήκες) δεν κατάφεραν να πετύχουν καλή επίδοση.
Ακόμη και στη Βαρκελώνη, όπου ο Leclerc θυσίασε ένα σετ μαλακής γόμας για να έχει μεσαία για τον αγώνα, η έλλειψη απόδοσης στο Q3 τον άφησε έβδομο στην εκκίνηση. Ο Vasseur είναι σαφής: «Η διαφορά μεταξύ των ομάδων πλέον κρίνεται περισσότερο από την κατανόηση και σωστή χρήση των ελαστικών παρά από τις ίδιες τις αεροδυναμικές δυνατότητες των μονοθεσίων».
Τα δύο μονοθέσια
Παρά τα εμπόδια, ωστόσο, η Ferrari παραμένει η μόνη ομάδα εκτός McLaren με σταθερή συγκομιδή και από τους δύο πιλότους της. Αυτό αποτελεί σαφή υπεροχή απέναντι στη Mercedes (με τον Antonelli ακόμη σε φάση προσαρμογής) αλλά και στη Red Bull (όπου ο Tsunoda ακόμα… παλεύει). Ο Leclerc έχει ήδη προσφέρει βάθρο στην Ισπανία, στην κρίσιμη κατάταξη των κατασκευαστών.
Το νέο πακέτο εξαρτημάτων έρχεται πριν το Silverstone, ενώ εξετάζεται και νέα παρτίδα αναβαθμίσεων για μετά τα μέσα Ιουλίου, όπως διαβάζουμε στο Motorsport. Όμως, όπως προειδοποιεί ο Vasseur, η μεγαλύτερη πρόοδος δε θα έρθει από τις αναβαθμίσεις, αλλά από την αξιοποίηση του υπάρχοντος πακέτου στο μέγιστο. «Δεν έχει σημασία αν το αυτοκίνητο είναι θεωρητικά καλό. Αν η εκτέλεση δεν είναι άψογη, δεν θα φτάσεις εκεί που μπορείς», τονίζει πετώντας ουσιαστικά το μπαλάκι στους οδηγούς του.
Παρά την αλλαγή κανονισμών που πλησιάζει, η Ferrari δεν σκοπεύει να παρατήσει το 2025, ούτε να υπονομεύσει την απόδοσή της με ανακατανομή πόρων. «Όλοι πρέπει να κάνουν τις επιλογές τους, αλλά για εμάς το ζήτημα δεν είναι η κατανομή μεταξύ 2025 και 2026. Είναι η εκτέλεση, και μόνο αυτή», δηλώνει κατηγορηματικά ο Vasseur.
Με λίγα λόγια: Αν η Ferrari θέλει να σηκώσει και πάλι σημαία νίκης, πρέπει να δουλέψει αγωνιστικά: «καθαρά» Σαββατοκύριακα, σωστή διαχείριση ελαστικών και σταθερή απόδοση από όλη την ομάδα. Οι αναβαθμίσεις θα βοηθήσουν – αλλά μόνο αν η ομάδα τις αξιοποιήσει στο 100%. Διότι σε αυτή τη μάχη, η διαφορά κάνει τα πάντα.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ AEK1924 ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ
Όλα τα νέα της ΑΕΚ στο Google News
Κάνε Like στην σελίδα του AEK1924 στο Facebook
Κάνε follow το AEK1924 στο Instagram
Παρακολούθησε τις εκπομπές και τα βίντεο του AEK1924 με ένα subscribe στο YouTube
Βρείτε το AEK1924 στο TikTok
Ακολούθησε το AEK1924 στο X
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Advertisement