Η τεράστια εξάπλωση, που έχουν γνωρίσει τα τελευταία χρόνια οι διαδικτυακές εταιρείες ψυχαγωγίας, τις έχουν φέρει σε μια θέση ισχύος και ορατότητας, ενισχύοντας την παρουσία τους στην κοινωνία και στις συνειδήσεις των χρηστών του Ίντερνετ.
Ωστόσο, η ορατότητα δεν φέρνει μόνο εξουσία και φήμη, αλλά μεταφέρει και τεράστιο φορτίο ευθύνης. Εταιρείες, όπως πλατφόρμες streaming, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καζίνο, όπως για παράδειγμα το Casino Hitnspin, κονσόλες gaming και άλλες, έχουν αποκτήσει πρόσβαση σε εκατομμύρια ανθρώπους, με αποτέλεσμα το περιεχόμενο, που μοιράζονται, αλλά και οι αποφάσεις τους, οι συμπεριφορές τους, οι σκοποί, που στηρίζουν και η γενική τους παρουσία, να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό αυτήν την τεράστια μάζα του κοινού.
Αυτό, όπως είναι κατανοητό, προκαλεί μια τεράστια ευθύνη στους ώμους των εταιρειών, που, σε μια ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να λαμβάνουν πολύ σωστές αποφάσεις, αποδεχόμενες αυτήν την κοινωνική ευθύνη, που τους αποδίδεται.
Ας δούμε, όμως, σε ποιους τομείς θα πρέπει, κατά κύριο λόγο, να δίνουν σημασία.
Η δημιουργία και προώθηση περιεχομένου αποτελεί τον κύριο όγκο του έργου των διαδικτυακών εταιρειών ψυχαγωγίας. Το είδος και η ποιότητα του περιεχομένου αυτού, ιδανικά, θα πρέπει να έχει θετικό πρόσημο, να προωθεί αξίες, όπως η συμπερίληψη, ο σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ενσυναίσθηση. Για πολλά χρόνια ακούμε και διαβάζουμε πως «η βία ‘πουλάει’», ωστόσο πλέον γνωρίζουμε τη σημασία της κοινωνικής ευθύνης των εταιρειών. Η προώθηση θετικών προτύπων και διαφορετικών εμπειριών και οπτικών συμβάλλει στο χτίσιμο μιας πιο δυνατής και ισχυρής κοινωνίας.
Η ψυχική υγεία των πολιτών είναι μια από τις σημαντικότερες πτυχές της δράσης των διαδικτυακών εταιρειών ψυχαγωγίας. Η ψυχαγωγία εν γένει επιδρά στην ψυχική υγεία των ατόμων, είτε βελτιώνοντας είτε επιδεινώνοντάς την. Η παρατεταμένη έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα διάφορα παιχνίδια, τις σειρές ή τις ταινίες, μπορεί να έχει αρνητική επίδραση, εντείνοντας το άγχος, την κατάθλιψη κλπ.
Για να το αντιμετωπίσουν αυτό, οι εταιρείες έχουν την επιλογή να:
Με τον τρόπο αυτόν, οι εταιρείες αποδέχονται τον ρόλο τους, ως καταλύτες σε θέματα ψυχικής υγείας και συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας για όλους.
Τα παιδιά και οι έφηβοι ανήκουν στις κατηγορίες των κοινωνικών ομάδων, που είναι ιδιαίτερα δραστήριες στην κατανάλωση του περιεχομένου μέσα από το Ίντερνετ. Αυτό καταδεικνύει εμφατικά τη σημασία της προστασίας των ευάλωτων αυτών κοινωνικών ομάδων από επιβλαβές, βίαιο ή ακατάλληλο περιεχόμενο.
Για τον σκοπό αυτόν, μπορούν να επιβληθούν μια σειρά από μέτρα, όπως οι πολύ συγκεκριμένες οδηγίες προς γονείς και κηδεμόνες, σχετικά με την καταλληλότητα του περιεχομένου, η δημιουργία του κατάλληλου ηλικιακού περιβάλλοντος αλλά και η παρακολούθηση του περιεχομένου, ώστε να μην φτάνει σε μη κατάλληλα μάτια.
Πλέον γνωρίζουμε την τεράστια σημασία της ορατότητας και της εκπροσώπησης σε μεγάλες πλατφόρμες. Οι διαδικτυακές εταιρείες είναι σημαντικό να δίνουν την πρέπουσα σημασία στην εκπροσώπηση όλων των πλευρών του φάσματος της ανθρώπινης εμπειρίας και όλων των κοινωνικών και εθνοτικών ομάδων στο περιεχόμενό τους.
Είναι γεγονός, πως μέχρι τώρα τεράστιες κοινωνικές ομάδες «εξαφανίζονταν» από τα προϊόντα της ψυχαγωγίας, με εκπροσώπηση μόνο μιας στενής μερίδας των κοινωνικών ομάδων. Πλέον, με τη συνεργασία των διαδικτυακών εταιρειών ψυχαγωγίας και το τεράστιο έργο και τον κάματο των δραστήριων οργανώσεων δικαιωμάτων των περιθωριοποιημένων ομάδων, η βεντάλια της εκπροσώπησης αρχίζει να ανοίγει και άνθρωποι, που μέχρι τώρα ήταν σχεδόν αόρατοι, βλέπουν τους εαυτούς τους στις αγαπημένες τους πλατφόρμες. Η αλλαγή αυτή είναι πολύ σημαντική και χωρίς αμφιβολία οδηγεί σε ένα πιο ανοιχτό, πιο δεκτικό, πιο συμπαγές κοινωνικό σύνολο.
Με όλα τα καλά, που έχει φέρει το Ίντερνετ, σίγουρα δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τη βλάβη, που έχει προκαλέσει η ραγδαία εξάπλωση και αύξηση της παραπληροφόρησης και των fake news. Εταιρείες, μέσα από τις οποίες διαδίδονται κατά κύριο λόγο οι πληροφορίες, όπως για παράδειγμα το TikTok, το Facebook, το YouTube και άλλες, έχουν τεράστια ευθύνη και υποχρέωση να ελέγξουν την διάδοση της παραπληροφόρησης.
Η καταπολέμηση του φαινομένου αυτού γίνεται με διάφορους τρόπους, όπως:
Η προσπάθεια γίνεται, ωστόσο ακόμα δεν έχει αποδώσει όπως θα έπρεπε.
Εν έτει 2024, το Ίντερνετ δεν είναι πια μια πολυτέλεια, αλλά ένα εργαλείο, μιας και μέσα από αυτό διεκπεραιώνουμε όλες τις εργασίες μας, αλλά και μας χορηγούνται όλες οι υπηρεσίες, που έχουν να κάνουν με την ψυχαγωγία, τη διασκέδαση και τη χαλάρωσή μας.
Με δεδομένο αυτό, είναι σαφές, πως διαδικτυακές εταιρείες ψυχαγωγίας κρατούν στα χέρια τους την ποιότητα της ζωής μας και της ψυχικής μας υγείας. Για τον λόγο αυτόν, η ευθύνη, που έχουν να διαχειριστούν είναι τεράστια και οι αποφάσεις, που παίρνουν, επηρεάζουν όλους.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ AEK1924 ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ
Όλα τα νέα της ΑΕΚ στο Google News
Κάνε Like στην σελίδα του AEK1924 στο Facebook
Κάνε follow το AEK1924 στο Instagram
Παρακολούθησε τις εκπομπές και τα βίντεο του AEK1924 με ένα subscribe στο YouTube
Βρείτε το AEK1924 στο TikTok
Ακολούθησε το AEK1924 στο X
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Advertisement