Η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία αφού υπήρξαν προειδοποιήσεις από το 2022, από συνδικαλιστές, με ανθρώπους να φτάνουν στο σημείο της παραίτησης για τις θανάσιμες παραλείψεις στο δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος δυστυχήματος φαίνεται πως λάμβανε χώρα εδώ και ένα χρόνο. Η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία αφού υπήρξαν προειδοποιήσεις από το 2022, από συνδικαλιστές, με ανθρώπους να φτάνουν στο σημείο της παραίτησης για τις θανάσιμες παραλείψεις στο δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το οποίο είναι υπεύθυνο το Δημόσιο.
Τη στιγμή που ο στόλος των τρένων έχει εκσυγχρονιστεί και οι ταχύτητες μπορούν να φτάσουν τα 200 χιλιόμετρα, το δίκτυο είναι απαρχαιωμένο και δεν υπάρχει αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου.
Ακολουθούν οι τέσσερις πιο τρανταχτές προειδοποιήσεις για την κατάσταση του δικτύου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο:
27 Απριλίου 2022: Επιστολή παραίτησης Χρήστου Κατσιούλη, επικεφαλής του αυτοματοποιημένου συστήματος ελέγχου σιδηροδρόμων (ETCS). Ο ίδιος με την επιστολή κατήγγειλε σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίησης της σύμβασης αυτοματοποιημένου συστήματος με αποτέλεσμα «να επιτρέπεται η κίνηση των συρμών με 200 χιλιόμετρα ανά ώρα χωρίς να υπάρχει ένδειξη για κατάσταση της γραμμής, με ότι αυτό συνεπάγεται».
31 Οκτωβρίου 2022: Εξώδικο συνδικαλιστών από την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης προς την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών. Ανακοίνωναν τρία άγνωστα περιστατικά με εκτροχιασμούς συρμών, τον Αύγουστο του 2022 στην Τιθορέα, τον Οκτώβριο του 2022 στο Λιανοκλάδι και στην Τιθορέα. Οι συνδικαλιστές διαμαρτύρονταν για την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Φεβρουάριος 2023: Προειδοποίηση της Συνδικαλιστικής Κίνησης Σιδηροδρόμων με τη φράση «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Οι συνδικαλιστές ανέφεραν πως τα ατυχήματα ήταν καθημερινά.
15 Φεβρουαρίου 2023: Η Κομισιόν ανακοίνωσε την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο διότι «είχε αθετήσει υποχρεώσεις για τη δημιουργία ενιαίου σιδηροδρομικού χώρου». Ουσιαστικά, η χώρα παραπέμπεται στο δικαστήριο διότι δεν είχε αναβαθμίσει τις σιδηροδρομικές υποδομές.