20.11
13:15

«Βρέχει» χρήμα στις πόλεις των Grand Prix – Τι θα σήμαινε ένας αγώνας για την Αθήνα

AEK1924.gr team
«Βρέχει» χρήμα στις πόλεις των Grand Prix – Τι θα σήμαινε ένας αγώνας για την Αθήνα

Η Formula 1 έκανε τη Σιγκαπούρη να σπάσει κάθε οικονομικό ρεκόρ, γέμισε ξενοδοχεία και ταμεία και ανοίγει ξανά τη μεγάλη κουβέντα: GP στην Αθήνα;

Ο ξενοδοχειακός κλάδος της Σιγκαπούρης πέτυχε εντυπωσιακά ορόσημα, καταγράφοντας ιστορικά ρεκόρ σε πληρότητα και έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, με τον Οκτώβριο του 2025 να αποτελεί μήνα–σταθμό.

Χάρη στην έντονη κινητικότητα και την παγκόσμια προσοχή γύρω από τα Grand Prix, η τουριστική και ξενοδοχειακή αγορά της πόλης «απογειώθηκε», ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Τα στοιχεία του Οκτωβρίου δείχνουν την υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών στους βασικούς δείκτες, με την εκρηκτική ζήτηση κατά τη διάρκεια του event να λειτουργεί ως βασικός μοχλός. Οι επισκέπτες κατέκλυσαν τη Σιγκαπούρη, κρατώντας τα ξενοδοχεία σε εξαιρετικά υψηλή ζήτηση όλο το μήνα, με τη Formula 1 να αποτελεί τον κύριο καταλύτη αυτής της ανόδου. Σε όρους ανάλυσης αγοράς, πρόκειται για ένα κλασικό παράδειγμα του πώς ένα διεθνές mega event μεταφράζεται σε άμεσο, μετρήσιμο οικονομικό όφελος για τον τουρισμό και τη φιλοξενία.

Το Grand Prix δεν έφερε μόνο κορυφαίο θέαμα μηχανοκίνητου αθλητισμού στους δρόμους της Σιγκαπούρης, αλλά τροφοδότησε και ένα κύμα τουριστικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Καθώς η χώρα φιλοξενούσε αυτό το παγκόσμιο γεγονός, τα ξενοδοχεία σημείωσαν πρωτοφανή επίπεδα πληρότητας, καθιστώντας τον Οκτώβριο του 2025 έναν από τους καλύτερους μήνες στην ιστορία της ξενοδοχειακής αγοράς της πόλης.
Με απλά λόγια, η Formula 1 λειτούργησε ως πολλαπλασιαστής αξίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα, brand, ζήτηση και τιμές.

Ρεκόρ σε πληρότητα
Τον Οκτώβριο, λοιπόν, η πληρότητα των ξενοδοχείων στη Σιγκαπούρη ήταν εντυπωσιακή. Η χώρα κατέγραψε ποσοστό πληρότητας 82,8%, σημειώνοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η άνοδος αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς περιλαμβάνει και την επίδοση της 3ης Οκτωβρίου, όταν η πληρότητα έφτασε το 95,9%, επίπεδα που θυμίζουν περιόδους αιχμής και γιορτών. Η μέση ημερήσια τιμή άγγιξε νέο ιστορικό υψηλό, στα 384,15 δολάρια Σιγκαπούρης (SGD), αυξημένη σχεδόν κατά 19,5% σε ετήσια βάση.

Για τη βιομηχανία των ξενοδοχείων, αυτή η άνοδος μεταφράζεται σε αύξηση 27,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Το συγκεκριμένο νούμερο δεν αποτελεί μόνο ρεκόρ για μήνα Οκτώβριο, αλλά και μία από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουν καταγραφεί ποτέ στον ξενοδοχειακό κλάδο της Σιγκαπούρης. Η διεξαγωγή του Grand Prix φέτος έκανε τον μήνα εξαιρετικά αποδοτικό, εκτοξεύοντας τα οικονομικά μεγέθη πολύ πάνω από τα συνήθη επίπεδα και αποδεικνύοντας πόσο ισχυρός είναι ο αντίκτυπος του event στην οικονομία της πόλης.

Σε επιχειρησιακούς όρους, πρόκειται για case study βέλτιστης αξιοποίησης ενός αθλητικού γεγονότος: μέγιστη πληρότητα, premium τιμολόγηση, μεγιστοποίηση εσόδων ανά δωμάτιο. Η διοργάνωση του αγώνα στη Σιγκαπούρη αποτελεί σταθερά σημαντικό μοχλό ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος, όμως το 2025 πήγε την κατάσταση σε άλλο επίπεδο.

Αυτό, διότι αποδείχθηκε ότι το event δεν προσελκύει μόνο φανατικούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και επιχειρηματίες, corporate ταξιδιώτες και διεθνείς επισκέπτες που αξιοποιούν την ατμόσφαιρα και το κύρος του Grand Prix για να ταξιδέψουν και να γνωρίσουν τη Σιγκαπούρη.

Ο συνδυασμός σύγχρονων αξιοθέατων και πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς κάνει, άλλωστε, τη χώρα της Ασίας ιδανικό προορισμό. Για την ακρίβεια, παρατηρείται ένα μοντέλο «ολιστικής εμπειρίας»: ο επισκέπτης δεν ταξιδεύει μόνο για τον αγώνα, αλλά για ένα σύνολο δραστηριοτήτων: πόλη, event, lifestyle λειτουργούν ως ενιαίο προϊόν.

Και η Αθήνα;
Με βάση τα παραπάνω, το ερώτημα για εμάς είναι προφανές: τι θα σήμαινε ένα ανάλογο, τεράστιο project για την Αθήνα;

Μια διοργάνωση αντίστοιχης κλίμακας είτε πρόκειται για αγώνα Formula 1 είτε για μεγάλο διεθνές αστικό event, θα μπορούσε να:

αυξήσει θεαματικά την πληρότητα των ξενοδοχείων σε low ή shoulder season,

ανεβάσει τη μέση τιμή δωματίου και τα συνολικά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο,

ενισχύσει το city branding της Αθήνας ως σύγχρονης, εξωστρεφούς μητρόπολης,

κινητοποιήσει επενδύσεις σε υποδομές, συγκοινωνίες, αστικό περιβάλλον,

φέρει στην πόλη υψηλής αξίας ταξιδιώτες: τουρίστες, corporate κοινό, sponsors, media.

Με σωστό σχεδιασμό, χωρίς προχειρότητα και «έργα της τελευταίας στιγμής», ένα τέτοιο mega project θα ήταν ένα εργαλείο μακροπρόθεσμης αναβάθμισης για τον τουριστικό και ξενοδοχειακό χάρτη της Αθήνας. Η Σιγκαπούρη δείχνει τι μπορεί να πετύχει μια πόλη όταν δέσει έξυπνα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό με τη στρατηγική τουρισμού και ανάπτυξης.

Το ερώτημα είναι αν και πότε θα θελήσουμε πραγματικά να το δοκιμάσουμε κι εδώ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO

Advertisement