Ξεκινά τον Ιούνιο η αξιολόγηση των νοσοκομείων, μαζί με άλλες πρωτοβουλίες.
Ουφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, σε συνέντευξή του ανέφερε πως η αξιολόγηση των νοσοκομείων είναι προ των πυλών, ξεκινώντας τον Ιούνιο, ενώ έπονται η επέκταση της χρήσης του «βραχιολακίου» και η λειτουργία της γραμμής «1566» του ΕΣΥ.
«Αξιολόγηση σημαίνει δύο πράγματα: Πρώτον, επιβράβευση του καλού και, δεύτερον, κινητροδότηση του όχι και τόσο καλού να βελτιωθεί», αναφέρει ο υφυπουργός Υγείας, όπως μεταφέρει η ΕΡΤ.
«Η αξιολόγηση ενός συστήματος υπηρεσιών υγείας, επομένως, δεν μπορεί να γίνεται από τον ίδιο του τον εαυτό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Θεμιστοκλέους, συμπληρώνοντας πως τον κυρίαρχο λόγο σε αυτήν θα έχουν οι ασθενείς.
Αξιολόγηση, βραχιολάκι και «1566»
Σχετικά με το σύστημα της ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης (βραχιολάκι) για τα τμήματα επειγόντων περιστατικών, ο υφυπουργός επαναλαμβάνει την βούλησή του «να αντιμετωπίσει με τον τρόπο αυτό αποφασιστικά ένα ζήτημα που κανείς στο παρελθόν δεν τόλμησε να ακουμπήσει».
«Πίσω από το «βραχιολάκι» στο χέρι του κάθε ασθενούς, υπάρχει ένα πλαίσιο οργανωμένης ροής και διαχείρισης, που επιτρέπει στον ασθενή να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση της σειράς του και την πορεία της εξυπηρέτησής του.
Και που δίνει σε εμάς, παράλληλα, την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε πού καθυστερεί, να βρούμε τον λόγο που καθυστερεί και να δράσουμε άμεσα για την εξυπηρέτησή του», προσθέτει ο υφυπουργός επισημαίνοντας ότι η εισαγωγή της ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης στα ΤΕΠ είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στη δημιουργία της νέας τηλεφωνικής γραμμής «1566», στην οποία θα απευθύνονται οι πολίτες, για την εξυπηρέτησή τους από το Σύστημα Υγείας, αναφέρει: «έρχεται να καλύψει ένα κρίσιμο κενό στην καθημερινή επαφή του πολίτη με το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Πρόκειται για έναν νέο τετραψήφιο αριθμό, ο οποίος θα λειτουργήσει από τον Ιούλιο και θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να καλούν δωρεάν, για να λάβουν καθοδήγηση και συμβουλές, για οποιοδήποτε διαδικαστικό ή πρακτικό ζήτημα σχετίζεται με τη δημόσια υγεία, από τις δομές και τις συνταγογραφήσεις, μέχρι το κόστος φαρμάκων ή τον προγραμματισμό επισκέψεων.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η γραμμή δεν θα παρέχει διαγνώσεις ή ιατρικές οδηγίες, αλλά θα αποτελεί ένα κέντρο πληροφόρησης που θα ενισχύει τα υφιστάμενα κανάλια επικοινωνίας.
Όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, πρόκειται για μια σημαντική βοήθεια στους πολίτες, ιδιαίτερα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν σύνθετες ή ασαφείς διαδικαστικές ανάγκες. Το ΕΣΥ πρέπει να είναι προσβάσιμο, άμεσο, φιλικό, διαφανές και λειτουργικό. Για όλους», καταλήγει ο κ. Θεμιστοκλέους.
Πηγή: reader.gr