05.10
15:00

AEK1924 Analysis: Συνεχής βελτίωση, ασφυκτικό πρέσινγκ και οι… key-players

Πέτρος Βαμβακούλας
Advertisement

Ο Πέτρος Βαμβακούλας παρουσιάζει μέσω του ΑΕΚ1924, την ανάλυση του παιχνιδιού της Ένωσης, που πλέον φέρει… έντονα την σφραγίδα του Ματίας Αλμέιδα, αλλά και την επιρροή των Γκατσίνοβιτς, Ελίασον και Σιμάνσκι που ξεχώρισαν.

Σε ένα ιστορικό βράδυ όπως ήταν αυτό της Δευτέρας (03/09), μακριά από τακτικές αναλύσεις και αριθμούς, ένας και μόνο τίτλος θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει: «δεν γινόταν να μην κερδίσει».

Μπροστά σε 32.000 ανθρώπους, η ομάδα του Ματίας Αλμέιδα παρουσίασε στο χορτάρι μια ποδοσφαιρική ραψωδία , ένα ποδόσφαιρο αντάξιο της ιστορικής αυτής ημέρας. Είχαμε γράψει και στην ανάλυση του αγώνα με τον Παναιτωλικό, ότι η ομάδα δείχνει να βαδίζει σε σωστό δρόμο, βγάζοντας στο γήπεδο πράγματα που φαίνεται με γυμνό μάτι, να δουλεύονται καθημερινά.

Στον αγώνα λοιπόν της Δευτέρας, η ομάδα παρουσιάστηκε ακόμη πιο βελτιωμένη , δείχνοντας ότι πλέον αρχίζει σταδιακά να αποκτά κάποιους αυτοματισμούς στο παιχνίδι της, απόρροια ότι ο προπονητής της έχει πλέον κατασταλάξει σε συγκεκριμένο στύλ παιχνιδιού και με συγκεκριμένο κορμό παικτών, με τις όποιες (μικρές) προσθαφαιρέσεις και λόγω συγκυριών.

Πάμε λοιπόν στην ανάλυση του παιχνιδιού.

Ο Αλμέιδα ξεκίνησε με θεωρητικό σχηματισμό 4-2-3-1. Με τον Σιμάνσκι και τον Πινέδα στο 6 ,τον Αραούχο στο 10, και στις πτέρυγες αριστερά τον Γκατσίνοβιτς και δεξιά τον Ελίασον, και φυσικά κορυφή τον Λιβάι Γκαρσία.

Αυτό όμως μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, διότι στην πράξη τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά.

Καταρχάς τα ακραία μπάκ, ο Ρότα από δεξιά και ο Μοχαμάντι από αριστερά , στην ουσία έπαιζαν περισσότερο σαν εξτρέμ, μένοντας συνεχώς ψηλά στο γήπεδο, (περισσότερο ο Μοχαμάντι και λιγότερο ο Ρότα) δίνοντας την δυνατότητα στους Γκατσίνοβιτς και Ελίασον να συγκλίνουν στον άξονα και να πατάνε περιοχή. Όταν ο Αραούχο χαμήλωνε στο μεσαίο τρίτο (το έκανε αρκετές φορές στο πρώτο ημίχρονο) για να πάρει την δεύτερη μπάλα από τον Πινέδα, ο Γκατσίνοβιτς γινόταν δεύτερος επιθετικός πίσω από τον Γκαρσία που ήταν μονίμως μέσα στην περιοχή.

Στο κάτω γράφημα βλέπουμε τις θέσεις των παικτών μέσα στο γήπεδο. Δείτε πόσο ψηλά παίζουν ο Ρότα και ο Μοχαμάντι. Ο Σιμάνσκι στην ουσία αγωνιζόταν ως μοναδικό 6άρι και ο Πινέδα χαμήλωνε για να πάρει την πρώτη μπάλα από τα στόπερ, τα οποία ξεκινούσαν το Build up, πότε κουβαλώντας την μπάλα αρκετά μέτρα κυρίως από τον άξονα και πότε (λιγότερο) με μεγάλη μπαλιά ψάχνοντας τον Γκαρσία ή τον Ελίασον από δεξιά.

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι με συνέχεις εντολές του Αργεντινού τεχνικού, οι Γκατσίνοβιτς και Ελίασον άλλαζαν διαρκώς πλευρές μεταξύ τους.


Σε αυτό το γράφημα μπορούμε να δούμε τις πάσες που άλλαξαν μεταξύ τους οι παίκτες (με έντονο μαύρο είναι αυτοί που άλλαξαν πάνω από τρείς πάσες μεταξύ τους) και σε ποιο τρίτο του γηπέδου παίχτηκε περισσότερο η μπάλα.

Σε ακόμη έναν αγώνα βλέπουμε την ΑΕΚ να προσπαθεί να παίξει την μπάλα κάτω, με πολλές πάσες με την μία, και να φτάσει σωστά σε θέση βολής.

Είναι εντυπωσιακό ότι στο δεύτερο γκολ και μέχρι να φτάσει η μπάλα στον Ελίασον για να σεντράρει για το κεφάλι του Γκαρσία, οι επαφές τις μπάλας έφτασαν τον αριθμό 25 και με την σέντρα του Ελίασον 26.

Στο δε τέταρτο γκολ οι επαφές μπάλας και μέσα σε διάρκεια ενός λεπτού έφτασαν τις 29.

Αυτό μας δείχνει και το κάτω γράφημα ότι η ομάδα δεν σηκώνει ψηλά την μπάλα, με το ποσοστό να φτάνει μόλις το 6%

Σε ακόμη ένα παιχνίδι το ποσοστό στην ακρίβεια μεταβιβάσεων, έφτασε το 88% με 448 επιτυχημένες πάσες στις 507, με 86% στις προωθητικές πάσες με 62/72, και 80% ακρίβεια στο επιθετικό τρίτο με 45/56.

Η παραγωγή ευκαιριών έφτασε τον δείκτη των x/G στο 4,09 με κύριο εκφραστή τον Μιγιάτ Γκατσίνοβιτς, και τους Νίκλας Ελίασον και Σέρχιο Αραούχο να ακολουθούν όπως βλέπουμε και πιο κάτω.

Όμως το σήμα κατατεθέν της φετινής ΑΕΚ δεν είναι άλλο από την πίεση στο επιθετικό τρίτο του γηπέδου και με απίστευτη ένταση. Δείτε που έφτασε ο δείκτης PPDA που αφορά την πίεση της κάθε ομάδας στο παρακάτω πίνακα.

(Να επισημάνουμε ότι είναι ο μόνος δείκτης που διαβάζεται ανάποδα, δηλαδή όσο πιο μικρό είναι το νούμερο τόσο περισσότερη η πίεση.)

Αυτός είναι ένας πίνακας που μπορεί να δείχνει ο Αλμέιδα στους παίκτες του και να είναι περήφανος.

Το εντυπωσιακό είναι ότι στο τελευταίο τέταρτο του παιχνιδιού, παρατηρούμε ότι η πίεση έφτασε στο 2,3, κάτι που επίσης δείχνει την φοβερή δουλεία που έχει γίνει στην φυσική κατάσταση με την ομάδα να τρέχει αδιάκοπα μέχρι και το 90′.

Ακόμη ένα σημείο που είναι σημαντικό, είναι αυτό της ισορροπία στις επιθετικές ενέργειες, καθώς το 40% εκδηλώθηκαν από τον άξονα και 29% από την αριστερή πτέρυγα και 31% από την δεξιά.

Επίσης η πίεση ψηλά είχε ακόμη ένα όφελος. Είχε πολλές ανακτήσεις μπάλας στο επιθετικό τρίτο και σε φάση οργανωμένης άμυνας, 49 τον αριθμό.

Ένα σημείο που ίσως πρέπει να δουλέψει περισσότερο ο Αλμέιδα είναι οι στατικές φάσεις. Η ΑΕΚ κέρδισε 11 κόρνερ και 6 φάουλ σε καλές θέσεις, και όλα πέρασαν ανεκμετάλλευτα.

MAN OF THE MATCH

Σε προηγούμενη ανάλυση είχαμε γράψει ότι ο Γκατσίνοβιτς πρέπει να πατάει περισσότερο περιοχή. Μάλλον μας άκουσε και πέτυχε δύο πανέμορφα γκόλ. Δείτε τους χώρους που κινήθηκε.

Είχε 8/8 ανακτήσεις μπάλας στο απέναντι μισό του γηπέδου, είχε 6 επαφές μπάλας μέσα στην περιοχή, 1 key pass και 4 shot assists.

KEY PLAYERS

Μας έδειξε το μεγάλο του ατού. Τις σέντρες ακριβείας.
2 Ασίστ
3 Key passes
93% ακρίβεια στις πάσες 25/27
4/4 πάσες προς τα εμπρός
6/6 προωθητικές πάσες
4/4 πάσες στο επιθετικό τρίτο
Φοβερά στατιστικα

Νταμιάν Σιμάνσκι. Με μία λέξη αναγεννημένος σε θέση 6. Δείτε λίγο που κινήθηκε…. ΠΑΝΤΟΥ.

90% ακρίβεια στις πάσες με 74/82
83% αμυντικές κερδισμένες μονομαχίες 10/12
86% στις προωθητικές πάσες με 6/7.

* Οι στατιστικές ανάλυση του παιχνιδιού της ΑΕΚ αλλά και των επιμέρους παικτών της πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα «Wyscout».

Αναλυτής και scout
Πέτρος Βαμβακούλας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ AEK1924 ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ

Όλα τα νέα της ΑΕΚ στο Google News

Κάνε Like στην σελίδα του AEK1924 στο Facebook

Κάνε follow το AEK1924 στο Instagram

Παρακολούθησε τις εκπομπές και τα βίντεο του AEK1924 με ένα subscribe στο YouTube

Ακολούθησε το AEK1924 στο Twitter

Advertisement