01.3
00:00

Ράλι Arctic: Νίκη Τάνακ, “λάμψη” Ροβάνπερα

AEK1924.gr team
Advertisement

Ο Οττ Τάνακ ήταν ο νικητής στο Ράλι Arctic της Φιναλνδίας καθώς ήταν εξαιρετικός και την Κυριακή αλλά ο 20χρονος Κάλε Ροβάνπερα έγινε ο νεότερος πρωτοπόρος της βαθμολογίας στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

ωρίς να χάσει την πρωτοπορία από την πρώτη μέχρι την τελευταία ειδική του Ράλι Arctic της Φινλανδίας, ο Οττ Τάνακ της Hyundai κατέκτησε τη νίκη του 2ου φετινού αγώνα του WRC – αλλά μέρος από τη λάμψη της επιτυχίας του “έκλεψε” ο 20χρονος Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος έγινε ο νεαρότερος πρωτοπόρος της βαθμολογίας στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

2021 FIA World Rally Championship

Arctic Rally Finland 2021 26-28 February 2021

Ott Tanak, Martin Jarveoja, Scott Noh, Podium during Day 3 of Arctic Rally Finland 2021    

Photographer: Romain Thuillier

Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Ο Εσθονός πρωταθλητής του 2019 έχτισε από τις δύο ειδικές της Παρασκευής κιόλας προβάδισμα σχεδόν μισού λεπτού στην κορυφή της γενικής.Το διατήρησε κερδίζοντας άλλες τρεις ειδικές από τις έξι του Σαββάτου, και την Κυριακή (28/2) με λίγη προσοχή έφτασε στον τερματισμό, με διαφορά 17,5 δευτερολέπτων από τον Ροβάνπερα της Toyota και 19,8 δευτ. από τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai.

Η τελευταία ημέρα του Arctic περιλάμβανε δύο περάσματα από την ειδική Aittajarvi των 22,47 χιλιομέτρων. Η δεύτερη ήταν η Power Stage, που δίνει βαθμούς στους πέντε πρώτους. Το άστρο του Ροβάνπερα έλαμψε και εδώ, καθώς ο Φινλανδός έκανε τον πρώτο χρόνο και πήρε τους πέντε βαθμούς που του εξασφάλισαν το βαθμολογικό προβάδισμα.

Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Το δεύτερο χρόνο σημείωσε ο Κρεγκ Μπριν της Hyundai. Χρειαζόταν μια άρτια επίδοση εκεί, κυρίως για τα μάτια του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας της Hyundai Αντρέα Άνταμο, για να εξιλεωθεί για το γεγονός ότι, προς μεγάλη του απογοήτευση, έμεινε εκτός βάθρου(στην 4η θέση) του αγώνα παρότι είχε την άκρως ευνοϊκή τελευταία θέση εκκίνησης στις ειδικές της Παρασκευής.

Ο Μπριν, πάντως, κόστισε έναν επιπλέον βαθμό από τον Νεβίλ,που με διαφορά μόλις ενός δεκάτου ήταν τρίτος στην Power Stage – καθώς ο Βέλγος ακολουθεί τον Ροβάνπερα στην κορυφή της βαθμολογίας σε απόσταση 4 βαθμών. Δύο βαθμούς, με τον 4ο χρόνο στην Power Stage, κέρδισε ο Τάνακ, για να τους προσθέσει στους 25 της νίκης.

Αντίθετα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota ήλπιζε να έπαιρνε περισσότερα από την τελευταία ειδική, από το μόλις έναν βαθμό του πέμπτου χρόνου. Ο Γάλλος από την πρώτη κιόλας μέρα έμεινε ένα λεπτό μακριά από την κορυφή -εκκινώντας πρώτος και χάνοντας χρόνο στο φρέσκο χιόνι-, ώσπου εγκατέλειψε στο τελείωμα του Σαββάτου έπειτα από μια πολύ χρονοβόρα έξοδο, για να επιστρέψει την Κυριακή με περισσότερο χρόνο για την προετοιμασία του αυτοκινήτου.

Ο Μπριν κέρδισε τη μάχη της 4ης θέσης από τον Έλφυν Έβανς, χωρίς να κινδυνεύσει ιδιαίτερα. Ο Ιρλανδός χρειάστηκε μια χρονικά οριακή αλλαγή κιβωτίου στο τέλος του Σαββάτου και πάσχιζε να λύσει ορισμένα προβλήματα συντονισμού του οδηγικού του στιλ με το στήσιμο του i20 WRC, στην πρώτη του εμφάνιση μετά το περσινό Ράλλυ Εσθονίας.

Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο τρίτος εργοστασιακός της Toyota, Τακαμότο Κατσούτα, εκμεταλλευόμενος και ένα χρονοβόρο λάθος του συγκλονιστικού Όλιβερ Σόλμπεργκ. Ο νεαρός Νορβηγός ήταν στην 6η θέση στον μόλις πρώτο του αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, και αποφασισμένος να κινηθεί στο απόλυτο όριο σήμερα. Αυτό έφερε ένα λάθος, που του κόστισε 15 δευτερόλεπτα και τον έριξε εντέλει στην 7η θέση της τελικής κατάταξης.

Στο τέλος του δεύτερου φετινού αγώνα του WRC, o Τάνακ ανέκαμψε από τη μηδενική συγκομιδή του Μόντε και ξαναμπήκε στη μάχη του τίτλου, με την πρώτη του φετινή νίκη, και δεύτερή του με τη Hyundai μετά το περσινό Ράλλυ της πατρίδας του, Εσθονίας.

«Αυτή η νίκη είναι πολύ σημαντική και μας δίνει ορισμένους καλούς βαθμούς για το πρωτάθλημα», είπε.«Ξέραμε ότι θα ήταν πολύ περίπλοκο να φτάσουμε στη νίκη. Στις δοκιμές είχαμε πολύ διαφορετικές συνθήκες και δεν ξέραμε τι να περιμένουμε. Πίεζα τους μηχανικούς μου αρκετά, αλλά στο τέλος η σκληρή τους δουλειά απέδωσε. Δοκιμάσαμε κάποια καινούρια πράγματα στο shakedown και απέδωσαν».

Ο Ροβάνπερα, παρότι μίλησε ευθέως για μια χαμένη νίκη, δήλωσε αρκετά ικανοποιημένος, αν και ξεκίνησε με ορισμένα προβλήματα στο στήσιμο του Yaris WRC: «Αυτό το τριήμερο ήθελα να παλέψω για τη νίκη, και έκανα ένα λάθος, ενώ δεν είχα και τον ανώτερο ρυθμό που θα μπορούσα. Αλλά πρέπει να πω ότι πίεζα όλο το τριήμερο, στο απόλυτο όριο διαρκώς, και πιστεύω ότι ήταν καλός αγώνας από την πλευρά μου».

Ράλι Arctic: Νίκη Τάνακ, "λάμψη" Ροβάνπερα

Στην τελετή απονομής, τηρήθηκε σιγή ενός λεπτού για τον εκλιπόντα, σπουδαίο Χάνου Μίκολα, παγκόσμιο πρωταθλητή του 1983, που απεβίωσε το βράδυ της Παρασκευής (26/2). Ταυτόχρονα με το φόρο τιμής, στον οποίο πρωτοστάτησε ο πρώην συνοδηγός του και νυν πρόεδρος της FIA Ζαν Τοντ, τον φινλανδικό ουρανό διέσχισε ένας σμήνος από F-18 Hornet της φινλανδικής πολεμικής αεροπορίας.

Το Ράλλυ Arctic,ως παλιός και καθιερωμένος αγώνας της Φινλανδίας, έγινε με ιδιαίτερη επιτυχία,για πρώτη φορά φέτος, στο πλαίσιο του WRC. Τώρα το σπορ περιμένει ένα ακόμα καινούριο Ράλι, στους ασφάλτινους δρόμους της Κροατίας και με επίκεντρο το Ζάγκρεμπ, στις 22-25 Απριλίου.

WRC – ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

(Μετά το 2ογύρο)

1. Ροβάνπερα – 39

2. Νεβίλ – 35

3. Οζιέ – 31

4. Έβανς – 31

5. Τάνακ – 27

6. Κατσούτα – 16

7. Μπριν – 16

8. Σόρδο – 11

WRC – ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

(Μετά το 2ογύρο)

1. Toyota Gazoo Racing World Rally Team- 88

2. Hyundai Shell Mobis World Rally Team- 77

3. M-SportFord World Rally Team – 24

4. Hyundai2C Competition – 22

Πηγή: sport24.gr

Advertisement