28.2
14:21

Ράλι Arctic: Ο Τάνακ οδεύει προς τη νίκη

AEK1924.gr team
Advertisement

Ο Οττ Τάνακ της Hyundai χωρίς δυσκολίες ή απρόοπτα διατήρησε διαφορά ασφαλείας 24 δευτ. στην κορυφή του Ράλι Arctic – Μάχη Ροβάνπερα-Νεβίλ για τη 2η θέση, εγκατέλειψε ο Σεμπαστιάν Οζιέ.

Στη μεγαλύτερη σε διάρκεια μέρα του αγώνα της Λαπωνίας, στο φινλανδικό Βορρά, διεξήχθησαν 6 Ειδικές Διαδρομές – δύο επαναλήψεις του loop τριών Ειδικών, με σέρβις ενδιάμεσα.

Ειδικά το απόγευμα, στο δεύτερο loop, οι δρόμοι από το πρώτο πέρασμα δεν είχαν πια παρά ελάχιστο χιόνι, και οι αγωνιζόμενοι αντιμετώπισαν ξανά το πρόβλημα της φθοράς των χειμερινών ελαστικών με καρφιά.

Ο Τάνακ ξεκίνησε αρκετά επιθετικά, για να διατηρήσει το προβάδισμα που είχε από την Παρασκευή, κερδίζοντας τις δύο από τις τρεις πρωινές Ειδικές. Ο Εσθονός, έτσι, έφτασε στο μεσημβρινό Σέρβις με διαφορά 23,6 δευτ. από τον Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος στο μεταξύ είχε περάσει τον Κρεγκ Μπριν της Hyundai στη μάχη της δεύτερης θέσης.

Στο απογευματινό loop όμως, και ενώ ο Τάνακ έκανε προσεκτικό αγώνα συντήρησης στην κορυφή (κερδίζοντας παρόλα αυτά την πρώτη Ειδική μετά το Σέρβις), σε ρόλο πρωταγωνιστή πέρασε ο ομόλογός του στη Hyundai, Τιερί Νεβίλ. Ο Βέλγος ήταν ο ταχύτερος συνολικά στο δεύτερο loop, με αποκορύφωμα τη νίκη στην τελευταία Ειδική της ημέρας με διαφορά 12,3 δευτερολέπτων από τον Τάνακ.

2021 FIA World Rally Championship / Round 02 / Arctic Rally Finland / 26-28 February, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

Έτσι, ο Νεβίλ πλησίασε τον δεύτερο Κάλε Ροβάνπερα στα 1,8 δευτερόλεπτα, διαμορφώνοντας μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη για την τελευταία ημέρα. «Σίγουρα το απόγευμα ήταν πολύ καλύτερα σε σχέση με το πρωί, που δεν μπορούσα να ρισκάρω όσο ήθελα λόγω ορισμένων προβλημάτων μας με την επικοινωνία. Στόχος μας για την τελευταία μέρα είναι να κάνουμε το 1-2 για τη Hyundai», είπε ο Βέλγος.

Η τελευταία Ειδική επεφύλασσε ακριβώς την αντίθετη έκπληξη για τον Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο πρωταθλητής, που στο μεταξύ στη διάρκεια της ημέρας είχε χάσει ακόμα περισσότερο χρόνο καθαρίζοντας ξανά το δρόμο, βγήκε από το δρόμο στην τελευταία στροφή της ημέρας, 50 μέτρα πριν τον τερματισμό.

«Ήταν απλά η φθορά των ελαστικών, όπως για όλους. Είχα λίγη περισσότερη πλαγιολίσθηση, χτύπησα στο τοιχίο του χιονιού και κόλλησε το εμπρός μέρος. Έτσι κι αλλιώς, ξεκινώντας πρώτοι στο δρόμο αυτό ήταν ένα τριήμερο που πρέπει να το ξεχάσουμε γρήγορα», εξήγησε ο Γάλλος.

Δεδομένου ότι έχασε περίπου 20 λεπτά προσπαθώντας να βγάλει το ρύγχος του Toyota Yaris WRC από το χιόνι, η Toyota αποφάσισε να εγκαταλείψει, έτσι ώστε να έχει το χρόνο να προετοιμάσει όσο το δυνατόν καλύτερα το αυτοκίνητο για την βαθμολογούμενη τελευταία Power Stage της Κυριακής.

Στην 4η θέση έπεσε ο Μπριν, ιδιαίτερα απογοητευμένος από το γεγονός ότι δεν κατάφερε να αξιοποιήσει την άκρως ευνοϊκή του θέση εκκίνησης στις Ειδικές – και την τελευταία μέρα πρέπει να υπερασπιστεί την θέση του από τον Έλφυν Έβανς της Toyota. Ο Βρετανός κέρδισε μια Ειδική, ξεπερνώντας αρκετά καλά το πρόβλημα της μη ευνοϊκή του θέσης εκκίνησης της Παρασκευής.

Την εξάδα κλείνει ο εκπληκτικός Όλιβερ Σόλμπεργκ, στο ντεμπούτο του με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Ο γιος του πρωταθλητή του 2003 Πέτερ Σόλμπεργκ κέρδισε το πρωί με την αξία του τη θέση στην εξάδα. Έπειτα ένα μικρό λάθος τον έριξε 7ο, πίσω από τον Οζιέ, αλλά επανήλθε στην 6η μετά την εγκατάλειψη του Γάλλου.

Στο τέλος της ημέρας, ο πρωτοπόρος Τάνακ είπε: «Είχαμε ένα καλό πρωί, αλλά οι Ειδικές ήταν πολύ απαιτητικές, απίστευτα γρήγορες, και υπάρχουν σημεία που οι σημειώσεις δεν είναι 100 τοις εκατό σωστές. Το απόγευμα χρησιμοποιήσαμε όλα όσα ελαστικά διαθέταμε, γιατί ήταν σημαντικό να περάσουμε καθαρά [τις Ειδικές] χωρίς κανένα λάθος».

Η Κυριακή (28/2), τελευταία μέρα του αγώνα, περιλαμβάνει δύο Ειδικές – δηλαδή, δύο περάσματα από την ίδια Ειδική, την Aittajarvi των 22,47 χιλιομέτρων. Η δεύτερη είναι η Power Stage, και ενδιάμεσα δεν υπάρχει Σέρβις.

Advertisement