Την αποκάλυψη έκανε το περιοδικό Newsweek επικαλούμενο πληροφορίες από ένα αξιωματούχο του Πενταγώνου, ένα υψηλόβαθμο αξιωματούχο των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών και έναν Ιρακινό αξιωματούχο.

Σύμφωνα με τις πληφορορίες αυτές, το αεροπλάνο εκτιμάται ότι χτυπήθηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από ένα ρωσικής κατασκευής πύραυλο τύπου Tor-M1, πιθανότατα κατά λάθος.

Η αντιαεροπορική άμυνα του Ιράν βρισκόταν τις στιγμές εκείνες σε εγρήγορση, λόγω της πυραυλικής επίθεσης που είχε εξαπολύσει νωρίτερα η Τεχεράνη κατά αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ.

Η κεντρική διοίκηση των αμερικανικών στρατιωτικων δυνάμεων και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Τα δύο μαύρα κουτιά του ουκρανικού αεροπλάνου έχουν βρεθεί, αλλά η Τεχεράνη υποστηρίζει ότι είναι κατεστραμμένα και δεν πρόκειται να τα παραδώσει στους Αμερικανούς.

Ιράν: Δεν έχει λογική η θεωρία

Η «φημολογία» ότι το ουκρανικό αεροσκάφος που συνετρίβη την Τετάρτη κοντά στην Τεχεράνη μπορεί να χτυπήθηκε από πύραυλο «δεν έχει καμία λογική», διαβεβαίωσαν οι ιρανικές αρχές.

«Πολλές πτήσεις, διεθνείς και εσωτερικού, πετούσαν την ίδια στιγμή στον ιρανικό εναέριο χώρο, στο ίδιο ύψος των 8.000 ποδών και αυτή η ιστορία περί πυραυλικού πλήγματος στο αεροπλάνο δεν μπορεί κατά κανένα τρόπο να είναι σωστή» ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργειο Μεταφορών του Ιράν. «Αυτές οι φήμες δεν έχουν λογική», προσθέτει αυτή η ανακοίνωση, που επικαλείται τον Αλί Αμπεντζαντέχ, τον πρόεδρο του Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και υφυπουργό Μεταφορών του Ιράν.

Αναφορικά με τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τα οποία βρέθηκαν χθες, ο Αμπεντζαντέχ τόνισε ότι «το Ιράν και η Ουκρανία έχουν τα μέσα» για να διαβάσουν τα δεδομένα που περιέχονται σ’ αυτά. Αν χρειαστεί όμως να χρησιμοποιηθούν πιο εξειδικειμένα μέσα για την ανάλυση των πληροφοριών αυτών, «μπορούμε να το κάνουμε στη Γαλλία ή σε άλλες χώρες», διαβεβαίωσε.

Το αεροσκάφος κατασκευάστηκε το 2016

Η εταιρεία Ukraine International Airlines ιδρύθηκε το 1992 μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και πετάει από το αεροδρόμιο του Κιέβου Μπόρισπιλ. Τα αεροπλάνα της ζημιογόνας, ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας έχουν στο παρελθόν παρουσιάσει τεχνικά προβλήματα εν πτήσει, αλλά ποτέ δεν είχε σημειωθεί συντριβή.

Το μοιραίο αεροσκάφος είχε κατασκευαστεί το 2016 και η εταιρεία το είχε προμηθευτεί απευθείας από την Boeing.

Στην ιστοσελίδα της η Ukraine International Airlines αναφέρει ότι έχει λάβει το IOSA -το πιστοποιητικό λειτουργικής ασφάλειας της IATA (της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών)- γεγονός που σημαίνει ότι το επίπεδο ασφαλείας και λειτουργικότητάς της συνάδει πλήρως με της διεθνείς απαιτήσεις.

Η εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί διεθνείς πτήσεις και πτήσεις εσωτερικού, διαθέτει έναν στόλο 42 αεροπλάνων που αποτελείται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, από διάφορους τύπους Boeing, περιλαμβανομένων των 737-800 και 737-900 καθώς και αεροσκάφη Embraer.

Τον περασμένο χρόνο αναγκάστηκε να μειώσει τα δρομολόγιά της εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων.

Η Ukraine International Airlines βρίσκεται σε διαδικασία εκσυγχρονισμού του στόλου της και έχει παραγγείλει τρία Boeing 737 MAX, τα οποία ακόμη δεν έχει παραλάβει εξαιτίας της ανησυχίας ως προς την ασφάλειά τους.

Πηγή: reader.gr