13.1
20:59

Από έναν απλό λεβιέ στην αυτόματη μετάδοση

AEK1924.gr team
Advertisement

Αν και σήμερα μπορεί να φαίνεται δύσκολο να πιστέψει κανείς, ότι οι αλλαγές ταχυτήτων δεν ήταν πάντα ένα βασικό χαρακτηριστικό στα αυτοκίνητα, εντούτοις, στην πραγματικότητα, ορισμένα μοντέλα στη δεκαετία του ’40 δεν είχαν ούτε και μια αντίστροφη ταχύτητα.

Κι όμως, αυτό το στοιχείο του αυτοκινήτου, εξελίσσεται ολοένα και πιο πολύ, για άνετη οδήγηση:

Η δεκαετία του ’50: Οι οδηγοί άλλαζαν χρησιμοποιώντας έναν λεβιέ που προσαρμόστηκε στην κολόνα του τιμονιού. Αυτό έγινε με μοντέλα όπως το αμερικανικά εμπνευσμένο SEAT 1400. Η θέση του δεν ήταν η πιο άνετη για τον οδηγό, αλλά επέτρεψε τη διαμόρφωση του μπροστινού πάγκου που θα μπορούσε να φιλοξενήσει έως και τρία άτομα.

Η δεκαετία του ’60: Με τον απλό σχεδιασμό «γλειφιτζούρι», ο λεβιές ταχυτήτων ήταν τοποθετημένος εκεί που είναι σήμερα, ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα. Στο SEAT 600 ήταν μόνο ένα ραβδί με μια μπάλα στο τέλος για χειροκίνητη αλλαγή, με τέσσερις ταχύτητες. Για να μην δουλεύει ο κινητήρας σε υψηλές στροφές, συνέχεια, το ταχύμετρο εμφάνισε κόκκινες γραμμές για να δείξει πότε πρέπει να αλλάξει ταχύτητα.

Η δεκαετία του ’70: Στο δρόμο της εξέλιξης, ο λεβιές έγινε πιο εργονομικός και προστέθηκαν περισσότερες ταχύτητες για την καλύτερη απόκριση του κινητήρα. Το SEAT 124 Sport 1600 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της ισπανικής μάρκας με πέντε ταχύτητες. Στην έκδοση του sedan, η οποία ήταν πολύ δημοφιλής μεταξύ των μεσαίων τάξεων, ο μοχλός ταχυτήτων συνδέθηκε για πρώτη φορά απευθείας με το κιβώτιο ταχυτήτων, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο γρήγορο και αποτελεσματικό για να αλλάξει ταχύτητες.

Η δεκαετία του ’80: Αυτή η δεκαετία σηματοδοτεί μια κίνηση προς περισσότερη εργονομία και άνεση. Ορισμένα μοντέλα διαθέτουν ήδη υδραυλικό τιμόνι και νέα υλικά που καθιστούν τις αλλαγές ταχυτήτων πιο ευέλικτες. Με αυτή την έννοια, το πρώτο SEAT Ibiza είναι ένα παράδειγμα. Ο λεβιές ταχυτήτων είναι εκλεπτυσμένος, ανυψωμένος και καλύτερα προσαρμοσμένος στο χέρι του οδηγού.

Από τη δεκαετία του ’90 έως σήμερα: Εμφανίζονται τα πρώτα μοντέλα 6 ταχυτήτων, ενώ τα αυτόματα κιβώτια αποκτούν δημοτικότητα. Χάρη σε αυτό, οι οδηγοί λένε «αντίο» στον συμπλέκτη και εμποδίζει τους κινητήρες των αυτοκινήτων να σβήσουν ή να κυλήσουν. Μοντέλα, όπως το SEAT Tarraco, διαθέτουν κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη, συνδυάζοντας την άνεση ενός αυτόματου με την αίσθηση ενός μηχανικού κιβωτίου…

Πηγή: driveandtravel.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ AEK1924 ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ

Όλα τα νέα της ΑΕΚ στο Google News

Κάνε Like στην σελίδα του AEK1924 στο Facebook

Κάνε follow το AEK1924 στο Instagram

Παρακολούθησε τις εκπομπές και τα βίντεο του AEK1924 με ένα subscribe στο YouTube

Βρείτε το AEK1924 στο TikTok

Ακολούθησε το AEK1924 στο Twitter

Advertisement