Κόλαφος είναι η πρόταση της εισαγγελέας της έδρας, Μαρίας Τρουπή για την πολύκροτη υπόθεση της μεταφοράς των δύο τόνων ηρωίνης με το πλοίο Noor1 από το Ντουμπάι στην Ελλάδα. Οπως είχαμε αναφέρει νωρίτερα, γίνεται λόγος για “διεθνούς εμβέλειας εγκληματική οργάνωση που επιδίωξε τη διάπραξη περισσότερων κακουργημάτων περι ναρκωτικών, άγνωστων τεράστιων ποσοτήτων, που ήταν τουλάχιστον 2,1 τόνοι ηρωίνης. Η εγκληματική οργάνωση συγκροτήθηκε στον Πειραιά κι εκεί μετείχαν οι Κοτσώνης, Γιαννουσάκης, Μπουρδούβαλης, Καλαφάτης, Κουρούβανης, Φάρος”, καθώς επίσης κι ο αποθανών Τούρκος Μπασκάλ.
Μάλιστα ο πρώτος (σ.σ. Κοτσώνης), πρώην στέλεχος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, υποδεικνύεται ως ο άνθρωπος που βρισκόταν από το Νοέμβριο του 2012 πίσω από κάθε επιχειρηματική κίνηση που σχετίζεται με το Noor1, με την εισαγγελέα να τονίζει ότι η εταιρία Arab Waves που ίδρυσε είχε μοναδικό σκοπό να περάσουν τα χρήματα για την αγορά της ηρωίνης.
Σύμφωνα με την πρότασή της οι “έξι” είναι ένοχοι για διεύθυνση της εγκληματικής οργάνωσης, διακομιδή και μεταφορά των ναρκωτικών. Ολοι οι υπόλοιποι, μεταξύ αυτών οι Λάγιος, Καρτσώνης, αλλά και το πλήρωμα είναι ένοχοι για συμμετοχή στην εγκληματική οργάνωση.
Στον αντίποδα πρότεινε να κηρυχτούν αθώοι οι Αλεξανδρή (σύζυγος Καλαφάτη), Σταματιάδου (πρώην σύζυγος Γιαννουσάκη), Μιχάλαινας (σύντροφος Σταματιάδου), η οικιακή βοηθός του Γιαννουσάκη, αλλά και ο Τούρκος Γκιλμάζ Εκρέμ, που ήρθε αργότερα στην Ελλάδα, στις 21 Ιουνίου με σκοπό να μεταφέρει μία νταλίκα με ναρκωτικά, αλλά αυτό τελικά δεν συνέβη.
Για τους υπόλοιπους επισημαίνεται πως “με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υποβοήθησαν στο να έρθει η ηρωίνη στην Ελλάδα κι αν δεν υπήρχε η συμβολή τους δεν θα ήταν δυνατή η μεταφορά του φορτίου. Εντάχθηκαν στην εγκληματική οργάνωση εν τοις πράγμασι”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από την εισαγγελέα.
Σημειώνεται πάντως πως η πρόταση της εισαγγελέως σε καμία περίπτωση δεν είναι δεσμευτική: οι δικαστές έχουν τη δυνατότητα να πάρουν απόφαση κατά τη δική τους κρίση, που μπορεί να είναι ακόμη και τελείως διαφορετική από αυτή της κ.Τρουπή.
Με το που τελείωσε η διαδικασία δημιουργήθηκε ένταση όταν σηκώθηκε η γυναίκα του Φάρου και είπε στην εισαγγελέα “είστε άδικη με τον Φάρο, θα το πληρώσετε”. Σε εκείνο το σημείο η κ.Τρουπή ζήτησε να καταχωρηθεί στα πρακτικά το συμβάν, με τον δικηγόρο του Φάρου να αντιδράει.
Διαβάστε αναλυτικά όσα ειπώθηκαν από την εισαγγελέα Μαρία Τρουπή:
Από την ακροαματική ιδιαδικασία προέκυψαν τα εξής:
Το πλοίο Noor1, έφερε ως προηγούμενη ονομασία το “Κύθνος”. Είχε Ελληνική σημαία και ανήκε στην εταιρία Τέρπανδρος ια να κάνει πλόες εσωτερικού. Οι Φάρος και Τζανετής ΄ρθαν σε συμφωνία με την Τέρπανδρος για συνδιαχείριση του πλοίου. Εν τω μεταξύ, ο Αιμίλιος Κοτσώνης, έμπορος αυτοκινήτων, σε συνάντηση που είχε τον Απρίλιο τους 2012 με τους Φάρο και Τζανετή, τους ανέφερε τον Γιαννουσάκη, ως ένα φίλο του που δραστηριοποιείται στο Ντουμπάι.Πραγματι ο Γιαννουσάκης δραστηριοποιούταν από το 2007 στο Ντουμπάι, στις πετρελαιομεταφορές. Ετσι, κατόπιν πρότασης του Κοτσών, Φάρος και Τζανετής ήρθαν σε επαφή μεε τον Γιαννουσάκη και συμφώνησαν τη συνδιαχείριση του πλοίου.
Τον Ιούνιο του 2012 οι Φάρος και Τζανετής αγόρασαν την εταιρία Τέρπανδρος και ως ιδιοκτήτες μεταβίβασαν το πλοίο στην εταιρία ΑXIA, δικών τους συμφερόντων.
Την ίδια εποχ΄ρύθηκε η GFTK, από τα αρχικά των συμμετοχότων σε αυτή (Γιουσάκης, Φάτος, Τζανετής και Κοτσώνης).
Τότε άλλαξε και το όνομα του πλοίου σε Noor1, πήρε σημαία του Τόγκο και ασφαλίστηκε στην εταιρία Αιγαίο έως τον Ιούλιο του 2013.
Τον Ιούλιο του 2012 το πλοίο έφυγε από την Βλύχα για το Ντουμπάι. Έγινε αλλαγή πληρώματος στο Σουέζ από τον Γιαννουσάκη, και έφτασε τον Αύγουστο του 2012 στο Ντουμπάι όπου και παρέμεινε μέχρι τις 27/4/2014
Με τη μεσολάβηση του Κοτσώνη, ακολούθησε συμφωνία μεταξύ Καλαφάτη και Γιαννουσάκη για τη συνδιαχείριση του πλοίου στα Ηνωμένα Αραβικά ΕΜιράτα. Ωστόσο προέκυψαν προβλήματα, που αφορούσαν τη διαφορά που θα έδιναν στον Μπουρδούβαλη για προμήθεια. ΟΟ Μπουρδούβαλης ήταν ανώτατο διευθυντικό στέλεχος της εταιρίας – κολοσσό Horizon,και λειτούργησε ως μεσάζων για να δίδονται στους Καλαφάτη και Γιαννουσάκη δουλειές για τοπικούς πλόες. Τελικά ο Γιαννουσάκης αποχώρησε λίγο αργότερα.
Τον Οκτώβρη του 2012, ο Κοτσώνης φέρνει σε επαφή τον Καλφα΄τη με τους Φάρο και Τζανετή, οι οποίοι συμφωνούν να αγοράσει το πλοίο ο Καλαφάτης, και παράλληλα να ναυλώσει ο ίδιος και το πλοίο. ΤΟυς όρους για τη ναύλωση του πλοίου έθεσε ο Κοτσώνης, που ήταν της απολυτου εμπιστοσύνηε του Καλαφάτη.
Τον Δεκέμβρη του 2012, η σύζυγος του Καλαφάτη, Κατ.Αλεξανδρή, έδωσε στους Φάρο και ΤΖανετή 100.000 ευρώ ωως προκαταβολή για ατην αγορά του πλοίου. Ο Φάρος συνέταξε την απόδειξη που αρχικά ανέγραφε το όνομα του Κοτσώνη, που στην πορεία σβήστηκε και ανέγραφε το όνομα του Καλαφάτη.
Κατά τη διαχείριση ου πλοίου, συνεργός του Καλαφάτη εν τοις πράγμασι ήταν ο Κοτσώνης, που ποτέ μα ποτέ δεν αποχωρεί από την εκμετάλλευση του Noor1, τόσο όσο αυτη ανήκε στην GFTK, όσο και επί Καλαφάτη/Γιαννουσάκη και αργότερα επί Καλαφάτη.
Για το λόγο αυτό απεστάλη τον Φεβρουάριο του 2013 από τον Καλαφάτη ποσό 88.000 δολλαρίων στον Κοτσώνη, στα πλαίσια της συμωφωνιας που είχαν για τη συνδιαχείριση του πλοίου. Αλλωστε ο Φάρος για αυτό είχε αναγράψει στην απόδειξη το όνομα του Κοτσώνη, γιατί γνώριζε καλά ότι ήταν ο συνεργάτης του Καλαφάτη.
Το Φεβρουάριο του 2014, το πλοίο γράφτηκε στο νηολόγιο της εταιρίας Bronte, συμφερόντων Καλαφάτη – Αλεξανδρή. Περί τα τέλη Μαρτίου του 2014, ο Καλαφάτης συνεννοήθηκε με το Μπουρδούβαλη και ανέθεσαν την πρακτόρευση του πλοίου στην Ionian, συμφερόντων του Νίκου Μανέτα (Μάρτυρας στην υπόθεση)
Τα προαναφερθέντα γεγονότα αποτελούν το πλαίσιο όπου εκτυλίχθηκε η διεθνούς εμβέλειας εγκληματική οργάνωση, με απόλυτα ιεραρχικκή δομή, διακριτούς ρόλους και συντονισμένη δράση, που επεδίωκαν τη διάπραξη περισσότερων κακουργημάτων, σχετικών με τα ναρκωτικά, και ειδικά με τη διαμετακόμιση και μεταφορά ηρωίνης, άγνωστης ποσότητας, τουλάχιστον όμως 2,1 τόνους.
Η εγκληματική οργάνωση συγκροτήθηκε στον Πειραιά, και αφορά πρόσωπα Ελληνικής ιθαγένειας και άλλων, άλλοι από αυτούς ήταν σε διευθυντικό ρόλο και άλλοι απλά ως μέλη.
Συγκροτήθηκε σε κοινή δράση με τον ήδη αποβιώσαντα τετραπληγικό Μπασκάλ και άλλους άγνωστους συνεργούς. Την οργάνωση αυτή διηύθυναν οι Γιαννουσάκης, Μπουρδούβαλης, Καλαφάτης, Κοτσώνης, Κουρούβανης και Φάρος.
Οι προαναφερθέντες κατηγορούμενοι, σε κοινή δράση, κατέστρωσαν, οργάνωσαν και έθεσαν σε εφαρμογή το ταξίδι του Noor1, φορτωμένο με άγνωστης ποσότητας ηρωίνη, τουλάχιστον πάντως με 2,1 τόνους. ΈΝα ταξίδι που θα ξεκινουσε από το Ατζμάν, θα έφτανε στην Ελλάδα, και από εκεί το φορτίο θα προωθούνταν σε Βελγιο, Ολλανδία, Μεγ.Βρετανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Για την οργάνωση και την εκτέλεση του ταξιδιού έγινε προσεγμένη προετοιμασία με άγνωστους συνεργούς, η οποία διήρκησε μήνες, τουλάχιστον από το Σεπτέμβρη του 2013. Ο κάθε ένας, βρισκόταν πάντα σε απόλυτη οργάνωση με τους υπόλοιπους και διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο για την υλοποίηση του εγχειρήματος.
Ο Κοτσώνης από τον Νοέμβριο του 2012 βρίσκεται πίσω από κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα του Noor1. Μεσολάβησε για την GFTK, και σύστησε όλους τους υπόλοιπους. Επίσης είχε ενεργήσει διαμεσολαβητικά για τη διαχείριση και συνεκμετάλλευση του πλοίου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οταν δημιουργήθηκε πρόβλημα μεταξύ Γιαννουσάκη και Καλαφάτη φρόντισε για τη συμφωνία με το Φάρο, ρύθμισε τους όρους για την αγορά και για τη ναύλωση και ήταν αυτός που καθοδήγησε τον Καλαφάτη και του υπέδειξε όλες τις επιχειρηματικές κινήσεις για το Noor1.
Ο Κοτσώνης άρχισε να δραστηριοποιείται στο Ντουμπάι το 2013 ως μεσίτης σε πετρελαιομεταφορές, συνεργάστηκε με πολλές εταιρίες μεταξυ αυτών και την Horizon, 1 χρόνο πριν το ταξίδι του Noor1.
Στο διάστημα αυτό ο Κοτσώνης σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης προγραμμάτισε με μεθοδευμένο τρόπο τις κινήσεις της οργάνωσης. Ηρθε σε επαφή με τοπικό πράκτορα στο Ντουμπάι για να φροντίσει τις διαδικασίες για την ίδρυση της εταιρίας Arabwaves, με φερόμενο αντικείμενο εργασιών τη διαχείριση και ναύλωση πλοίων.
Η εταιρία αυτή δε λειτούργησε ποτέ, παρέμεινε ανενεργή, συστήθηκε στα πλαίσια της εγκληματικης οργάνωσης ώστε όταν αποφάσιζε η οργάνωση, να ενεργοποιήσει σε αυτήν τραπεζικό λογαριασμό για να αγοραστεί το φορτίο, καθώς το τίμημα ήταν πολλά εκατομμύρια δολλάρια. Κι αυτό γιατί η ηρωίνη είναι ακριβή, ήταν σε τεραστιες ποσότητες και υψηλής καθαρότητας. Τα χρήματα δεν ήταν εύκολο να διακινηθούν σε μετρητά, οπότε η εταιρία μπορούσε να δικαιολογήσει ένα έμβασμα υψηλό.
Βέβαια τραπεζικός λογαριασμός δεν δημιουργήθηκε. Είναι αναμφισβήτητο όμως ότι είχε ήδη προετοιμαστεί το έδαφος. Στις 11/6/2014, ο Κοτσώνης έστειλε αντίγραφο του διαβατηρίου του στο e-mail του Γιαννουσάκη ώστε αυτός να το δώσει στον πράκτορα και να προβεί στις διαδικασίες, κάτι που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί εντός λίγων ημερών, και να είναι δυνατή μετά η διακίνηση των χρημάτων στους προμηθευτές των ναρκωτικών. Τα χρήματα ασφαλώς θα έμπαιναν μετά την ασφαλή άφιξη των ναρκωτικών στην Ελλαδα, κάτι που δεν έγινε.
Τους προηγούμενους μήνες, μέσα στο 2014, Κοτσώνης Καλαφάτης και Μπουρδούβαλης συμφώνησαν ώστε ετο Noor1, που είχε επιλεγεί από την οργάνωση για η μεταφορά των ναρκωτικών, να ναυλωθεί στον Μπουρδούβαλη, που ανέλαβε τα έξοδα. Η ναυλωση υποτίθεται ότι γινόταν για να υποναυλωθεί μετά στον Κουρούβανη στο Ρίο, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για πλόες από τη Λιβύη στο Ρίο.
Ο Κουρούβανης είχε δραστηριότητα και στο Ντουμπάι και φέρεται να είχε κάνει συμφωνία μελλοντικής υποναύλωσης του πλοίου μέσω του Γιαννουσάκη. Στις αρχές του 2014 έγινε συμφωνία μεταξύ Κουρούβανη και Φάρου, βάση της οποίας φαινόταν ο Φάρος να αναλαμβάνει την υποχρέωση ώστε να προμηθεύει στον Κουρούβαν φορτία πετρελαίου έναντι αμοιβής.
Φαίνεται λοιπόν πως ενώ ο Κοτσώνης, ενεργώντας στα πλαίσια της εγκληματικής οργάνωσης, είχε ήδη φροντίσει να ανοίξει την ArabWaves, για να μπορεί να ενεργοποιηθεί τραπεζικός λογαριασμός, όλα τα υπολοιπα μέλη της οργάνωσης δημιούργησασν με επιτυχία το σκηνικό μιας νομιμοφανούς ναύλωσης και υποναύλωσης του πλοίου, ώστε να εκτελέσουν δήθεν εμπορική δραστηριότητα.
Δηλαδή οι κατηγορούμενοι δημιούργησαν συνειδητά ένα προκάλυμμα νομιμότητας για το ταξίδι του Noor 1 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην Ελλάδα. Η ναύλωση και η προοπτική υποναύλωσης όμως δεν είχε πραγματικό έρεισμα. Το Noor1 ήταν υπερήλικο, κατασκευασμένο το 1963. Προ του απόπλου δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες επισκευές, δεν είχε γίνει συντήρηση στις βάνες, οι δεξαμενές πετρελαίου ήταν σκουριασμένες, οπότε το πλοίο ήταν παντελώς ακατάλληλο για μεταφορά πετρελαίου.
Οποιοες επισκευές έγιναν ήταν περιορισμένης έκτασης για να γίνει μόνο αυτό το ταξίδι, και με αυτό η μεταφορά της ηρωίνης. Για να επισκευαστεί θα απαιτούνταν 300 με 400 χιλιάδες ευρώ, οπότε θα συνέφερε πολύ περισσότερο η αγορά ενός νέου.
Οι Κοτσώνης, Καλαφάτης, Γιαννουσάκης, Μπουρδούβαλης, Κουρούβανης και Φάρος είχαν πλήρη γνώση της κακής καταστασης του πλοίου και ενήργησαν στα πλαίσια του εγκληματικού τους σκοπού. Ο Καλαφάτης γνώριζε ως πλοιοκτήτης, ο Κοτσώνης ως συνεργάτης του, και σαφώς ενημέρωσαν τον Μπουρδούβαλη που και εδω, στο ακροατήριο είπε ότι το πλοίο ήταν σε κακή κατάσταση αρκετό καιρό πριν τον απόπλου.
Ο Γιαννουσάκης γνώριζε γιατί ήταν συνδιαχειριστής του πλοίου. Επίσης ανέφερε ότι ήταν σε κακή κατάσταση. Ο Φάρος γνώριζε για το πλοίο ότι ήταν παλιο και δεν ειχαν γινει επισκευες, αλλωστε το πλοιο ήταν στην ιδιοκτησία του μέχρι λίγους μήνες πριν το ταξίδι. Ο Κουρούβανης ενημερώθηκε από Φάρο και Μπουρδούβαλη, αλλά και από τον Γιαννουσάκη, με τον οποίο είχε συχνότατη επικοινωνία.
Πηγή: sdna.gr
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Advertisement