
Συνάντηση Κορυφής πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο με βασικούς πυλώνες την Ευρωλίγκα και την Μπάγερν Μονάχου με καλεσμένους υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων εταιριών με σκοπό να αναλύσουν την επιχειρησιακή πλευρά των ομάδων αλλά και την σχέση τους με τους φιλάθλους.
Η Ευρωλίγκα και η Μπάγερν Μονάχου συνεργάστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα για να παρουσιάσουν την Euroleague Business Summit (Επιχειρησιακή Συνάντηση Κορυφής), μια εκ των συνεχόμενων εκδηλώσεων που γίνονται για να ξεκαθαρίσουν τις αναπτυσσόμενες τάσεις ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τα αθλήματα.
Η συνάντηση κορυφής, η οποία περιελάμβανε και τη συνεργασία με την IESE Business School και το SPOX.com, επικεντρώθηκε στο κτίσιμο βιώσιμων μοντέλων αθλητικών πρωταθλημάτων και στην μελλοντική εμπλοκή των οπαδών από τη σκοπιά των αθλητικών σωματείων και των συνεργατών τους.
Στην παρουσίαση της συνάντησης, ο Τζόρντι Μπερτομέου, Πρόεδρος και Εκτελεστικός Διευθυντής της Ευρωλίγκας, επικεντρώθηκε στο γεγονός πως οι ομάδες και τα πρωταθλήματα είναι ξεχωριστές εταιρίες στα οποία οι κάποιοι κανόνες της αγοράς δεν εφαρμόζονται εδώ.
“Υπάρχουν πολλές διαστάσεις οι οποίες είναι εύκολες να καταλάβεις στον επιχειρησιακό τομέα που δεν είναι τόσο ξεκάθαρες εδώ” είπε ο κ. Μπερτομέου. “Το παραδοσιακό μοντέλο αθλητισμού έρχεται στο τέλος του και αυτά είναι καλά νέα. Πολλοί οργανισμοί το βλέπουν από διαφορετική σκοπιά και βλέπουμε πως οι αθλητικοί οργανισμοί βλέπουν τον εαυτό τους ως επιχειρήσεις, που παράγουν πόρους, κάνουν προϋπολογισμούς και ούτω καθ’ εξής. Ως επαγγελματικό πρωτάθλημα έχουμε ένα πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτή την αλλαγή. Βλέπουμε τις ομάδες ως αντίπαλες στο γήπεδο αλλά ως συνεργάτες εκτός γηπέδου, με συνεργασία αντί για ανταγωνισμό όταν κάθονται στο ίδιο τραπέζι“.
Οι καλεσμένοι της πρώτης συνάντησης, στην οποία συζητήθηκαν οι ρίζες, η εφαρμογή και τα κέρδη του financial fair play και των ισολογισμών στα αθλητικά σωματεία, ήταν ο Τόνι Ντάβιλα καθηγητής στο IESE, ο Μάρκο Πέσιτς GM της Μπάγερν Μονάχου και ο Έντουαρντ Σκοτ COO της Ευρωλίγκας. Ο κ. Ντάβιλα εξήγησε τους διαφορετικούς τομείς κανόνων του financial fair play.
“Όταν μιλάμε για επαγγελματικό αθλητισμό, μιλάμε για επιχειρήσεις και η φιλοσοφία είναι τελείως διαφορετική από μια ομοσπονδία” είπε. “Σε μια ομοσπονδία δεν είσαι εκεί για τους οπαδούς αλλά για το άθλημα. Αλλά σε επαγγελματικό επίπεδο πρέπει να κάνεις τους οπαδούς, τους πελάτες σου χαρούμενους“.
Από τη μεριά των ομάδων, ο κ. Πέσιτς είπε πως οι επιχειρήσεις πρέπει να λειτουργούν σωστά είτε νικάει η ομάδα είτε χάνει. “Η μεγαλύτερη δουλειά που κάνουμε στη Μπάγερν είναι να διαχωρίσουμε την επιχείρηση από την ομάδα κάτι που είναι πολύ περίπλοκο” είπε ο κ. Πέσιτς. “Το μπάσκετ είναι ο πυρήνας αλλά αναπτύσσουμε και πράγματα γύρω του και αυτός είναι ο στόχος. Δεν μπορείς να προσεύχεσαι κάθε βδομάδα να μην έχεις τραυματισμό. Η βιωσιμότητα δεν μπορεί να εξαρτάται από τις νίκες“.
Υπάρχουν πολύ δρόμοι προς αυτό, είπε ο κ. Σκοτ, η βιωσιμότητα είναι το μέλλον των πρωταθλημάτων και των ομάδων. “Το να έχουμε ομάδες οι οποίες εξαρτώνται από έναν χορηγό η ιδιοκτήτη που βάζει συνέχεια χρήματα δεν είναι σωστό” είπε. “Έχουμε δει πολλές περιπτώσεις στις οποίες οι ομάδες συναντούν πολλές δυσκολίες όταν εξαφανίζονται αυτοί. Και το ίδιο ισχύει για τα πρωταθλήματα. Πρέπει να εξασφαλίσουμε ένα ασφαλές και ισορροπημένο περιβάλλον που θα εξασφαλίσει στις ομάδες ένα μακρυπρόθεσμο σχέδιο επένδυσης. Είναι σημαντικό ώστε να μεγαλώσουν οι επιχειρήσεις“.
Σε δεύτερη συζήτηση, σχετικά με τη μελλοντικό εμπλοκή των οπαδών υπήρχαν 4 καλεσμένοι: ο Ούβε Άλτεν Διευθυντής της Havas Sports and Entertainment, ο Πάνος Μέιερ Senior Account Director for Twitter, o Φάμπιαν Φίσερ Head of Sportsmarketing Unit Branded/Asset Branded/B2B for adidas και ο Χοσέ Λουίς Ρόσα Μεδίνα Director, Global Marketing Partnerships & Licensing, at Euroleague Basketball.
Ο κ. Άλτεν επικεντρώθηκε στο γεγονός πως με πλήρη πρόσβαση στα αθλήματα μέσω ψηφιακών μέσων οι οπαδοί είναι πιο απαιτητικοί τώρα. “Πριν μερικά χρόνια δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη” είπε. “Το κλειδί είναι να τους παρέχουμε με μια πιο προσωπική εμπειρία για να ζουν το πάθος τους. Το να συνδυάσεις τον χορηγό με τον οπαδό πρέπει να στείλεις το σωστό μήνυμα, αλλιώς τους χάνεις και τους δυο και ως πελάτη και ως οπαδό γιατί δεν τους λες αυτό που θέλουν να ακούσουν. Δεν μπορείς να το χάσεις αυτό“.
Ο κ. Μέιερ τόνισε πως τα αθλητικά σωματεία έχουν νέες ευκαιρίες μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. “Έχουμε την ευκαιρία να φτάσουμε τους οπαδούς 24 ώρες το 24ωρο” είπε. “Αλλά δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις αυτή την τεχνολογία απλά επειδή μπορείς, πρέπει να βγάζει νόημα“.
Η στρατηγική της Adidas, σύμφωνα με τον κ. Φίσερ είναι να βρουν αθλητές και ομάδες που θα είναι καλοί πρεσβευτές για την εταιρία. “Υπάρχει μεγάλοι διαφορά να έχεις πολλούς παίκτες ή να έχουν κορυφαίους παίκτες” είπε. “Στόχος μας είναι να υπογράψουμε παίκτες που δεν είναι δημιουργικοί μόνο στο γήπεδο αλλά και σε άλλους τομείς και σε αυτό το μήνυμα στηρίζεται η εταιρία μας“.
Ο κ. Ρόσα Μεδίνα ξεκαθάρισε πως η Ευρωλίγκα θέλει να προσεγγίσει όχι μόνο φιλάθλους αλλά και καταναλωτές θεάματος γενικά και βελτιώνεται συνέχεια με αυτό στο μυαλό. “Γνωρίζουμε πως ζητάμε συνέχεια από τον κόσμο να ξοδέψουν χρόνο να παρακολουθούν το πρωτάθλημά μας και γι’ αυτό ανταγωνιζόμαστε, όχι μόνο με άλλα αθλήματα αλλά με κάθε ψυχαγωγική δραστηριότητα” είπε. “Θέλουμε να έχουμε την προσοχή τους κατά τη διάρκεια όλης της εβδομάδας και ολόκληρης της σεζόν και γι’ αυτό, είναι φυσικό, να ψάχνουμε τρόπους να είμαστε μέρος τις ζωής τους με δημιουργικό τρόπο. Ο μόνος τρόπος που μπορεί να επιτευχθεί αυτό είναι η προσθήκη σχετικής αξίας στην ιστορία που λέμε πράγμα που μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο μετά από διαρκή συνομιλία με τον οπαδό, που είναι ο πελάτης μας, πρεσβευτής και κόσμος μας παράλληλα. Η τεχνολογία μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο στην όλη διαδικασία και γι’ αυτό την αγκαλιάζουμε ως πρωτάθλημα“.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Advertisement