
Η Facebook εξαγόρασε την Oculus VR, την εταιρεία που κατασκεύασε το headset εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift. Και ο Ζούκερμπεργκ συνεχίζει να κάνει επίδειξη δύναμης
Ο Ζούκερμπεργκ έχει και το μαχαίρι και το πεπόνι. Για την ακρίβεια, έχει λεφτά και εξαγοράζει τα πάντα. Την Τετάρτη, το Facebook ανακοίνωσε μια νέα εξαγορά μαμούθ στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του.
Η Oculus VR Inc. που κατασκευάζει γυαλιά εικονικής πραγματικότητας πέρασε έναντι 2 δισ. δολαρίων σε μετρητά και μετοχές στην κατοχή του πολυεκατομμυριούχου Μαρκ.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2012 από τον 21χρονο Palmer Luckey και το φοβερό είναι ότι το προϊόν του δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα. Παρόλα αυτά, έχουν ήδη υποβληθεί πάνω από 75.000 αιτήματα για development kits.
Τι θα γίνει με την Oculus; Θα μετατραπεί σε “πλατφόρμα για πολλές άλλες εμπειρίες”, αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Ζούκερμπεργκ.
Η Oculus θα διατηρήσει τα κεντρικά της στο Ιρβάιν της Καλιφόρνια και θα συνεχίσει την ανάπτυξη του Oculus Rift. Η όλη συναλλαγή αναμένεται να “κλείσει” μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2014.
“Φανταστείτε να απολαμβάνετε μία θέση δίπλα στο τερέν σε έναν αγώνα, να μελετάτε σε μία αίθουσα με φοιτητές και καθηγητές από όλο τον κόσμο ή να συναντάτε έναν γιατρό πρόσωπο με πρόσωπο – απλά και μόνο φορώντας τα ειδικά γυαλιά στο σπίτι σας. Πρόκειται για μία πραγματικά νέα πλατφόρμα επικοινωνίας” έγραψε ο Ζούκερμπεργκ στο Facebook.
“Η εικονική πραγματικότητα ήταν κάποτε το όνειρο της επιστημονικής φαντασίας. Αλλά όνειρο ήταν κάποτε και το Ίντερνετ, και οι υπολογιστές και τα smartphones. Το μέλλον έρχεται και έχουμε ευκαιρία να το χτίσουμε μαζί” τόνισε, παραπέμποντας στο σενάριο του πρόσφατου και βραβευμένου, “Her”.
Οι τεράστιες φιλοδοξίες του Ζούκερμπεργκ και τα μελανά σημεία της εξαγοράς
Το Oculus Rift χρηματοδοτήθηκε μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα “αυτο-χρηματοδότησης” του Kickstarter, όπου χρήστες από όλο τον πλανήτη κατέβαλαν τον οβολό τους για να κυκλοφορήσει. Τον Σεπτέμβριο του 2012 κατάφερε να συγκεντρώσει 2,4 εκατ. δολάρια, υπερβαίνοντας κατά πολύ τον αρχικό στόχο, παραμένει ένα από τα πλέον επιτυχημένα παραδείγματα καμπάνιας crowdfunding. Και κάπου εδώ, οι ανά τον κόσμο gamers αντιδρούν.
Το ερώτημα το οποίο τίθεται σε δημοσίευμα του Guardian είναι το εξής: Εάν το Kickstarter δεν είναι κατάστημα όπως διατείνεται, και αν οι backers του Oculus Rift δεν λαμβάνουν μερίδιο στην εταιρεία που χρησιμοποίησε τα χρήματά τους για να δημιουργήσει μία επιχείρηση αξίας δύο δισ., τότε για τι ακριβώς πλήρωσαν;
“Οι μεγαλοτραπεζίτες αποφασίζουν τι θα συμβεί στην εικονική πραγματικότητα”, έγραψε ένας gamer στο Reddit, ενώ υποτίθεται ότι οι χρηματοδότες θα μπορούσαν να έχουν μελλοντικές παρεμβάσεις στην εξέλιξη της εφαρμογής.
Ακόμα μία “αποφασίζω και διατάζω” απόφαση λοιπόν του Facebook σε μια προσπάθεια να “καπελώσει” και να ελέγξει την εξέλιξη των τεχνολογιών; Ίσως. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που κάνει κάτι τέτοιο ο Ζούκερμπεργκ.
Ο Μάρκους Πέρσον, δημιουργός του δημοφιλούς παιχνιδιού Minecraft, έγραψε στο Twitter. “Συζητούσαμε το ενδεχόμενο μεταφοράς μίας έκδοσης του Minecraft στο Oculus. Μόλις ακύρωσα αυτή τη συμφωνία. Το Facebook με ανατριχιάζει”.
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Advertisement