31.10
18:39

Οι αλλαγές στους κανονισμούς του πόλο

AEK1924.gr team
Οι αλλαγές στους κανονισμούς του πόλο
Advertisement

Το ξεκίνημα της Α1 Ανδρών το Σάββατο (2/11) σηματοδοτεί την εφαρμογή των νέων κανονισμών που έχουν στόχο ένα γρηγορότερο παιχνίδι με μεγαλύτερο θέαμα.

Στο τουρνουά του Συνδέσμου Ελλήνων Διαιτητών οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να εντρυφήσουν στους νέους κανονισμούς στο πόλο που μπήκαν σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο.

Η έναρξη της Α1 Ανδρών το Σάββατο (2/11) θα δώσει την ευκαιρία στους θεατές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τους νέους κανονισμούς.

Οι επικίνδυνες επαφές, η καθυστέρηση θα τιμωρούνται πλέον. Τιμωρείται με αποβολή και όχι φάουλ το κράτημα με τα δύο χέρια.

Οι δύο τρίλεπτες παρατάσεις που δημιουργούσαν σασπένς ξεχνιούνται ολότελα. Στους αγώνες όπου πρέπει να υπάρχει νικητής οι δύο ισόπαλες ομάδες θα πηγαίνουν κατευθείαν στη διαδικασία των πέναλτι.

Επιβάλλεται για κάθε ομάδα να έχει δύο τερματοφύλακες στη σύνθεση της, ενώ κάθε προπονητής θα έχει μόλις ένα τάιμ άουτ στη διάθεση του διάρκειας ενός λεπτού σε κάθε οκτάλεπτο

Σύμφωνα με Έλληνες παίκτες και προπονητές οι αλλαγές δεν φέρνουν τα πάνω κάτω στο άθλημα. Ωστόσο θα χρειαστεί διάστημα προσαρμογής και πιθανότατα θα γίνουμε μάρτυρες αρκετών διαμαρτυριών στις πρώτες αγωνιστικές.

Ας δούμε αναλυτικά όλες τις αλλαγές (σύμφωνα με την ΚΟΕ και την ΚΕΔ):

ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ

Κάθε ομάδα θα αποτελείται το περισσότερο από δεκατρείς παίκτες: επτά παίκτες γηπέδου και δύο τερματοφύλακες.  Η ομάδα θα ξεκινήσει το παιχνίδι με όχι περισσότερο από επτά παίκτες, ένας από τους οποίους θα είναι τερματοφύλακας και ο οποίος θα φορά το σκουφί του τερματοφύλακα.  Πέντε αναπληρωματικοί μπορούν να χρησιμοποιούνται για αντικατάσταση και ένας αναπληρωματικός τερματοφύλακας ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο ως τερματοφύλακας αντικαταστάτης. Μια ομάδα που παίζει με λιγότερους από επτά παίκτες, δεν είναι απαραίτητο να έχει τερματοφύλακα.

Σε κάθε χρονική στιγμή του παιχνιδιού, ένας παίκτης μπορεί να αντικατασταθεί φεύγοντας από τον αγωνιστικό χώρο από την περιοχή επανεισόδου που βρίσκεται πλησιέστερα στην γραμμή του τέρματός του. Ο αντικαταστάτης του μπορεί να μπει στον αγωνιστικό χώρο από την περιοχή επανεισόδου, εφόσον ο παίκτης έχει εμφανώς βγει στην επιφάνεια του νερού, στην περιοχή επανεισόδου. Αν ο τερματοφύλακας αντικατασταθεί κάτω από αυτόν τον κανονισμό ο αντικαταστάτης του θα πρέπει να είναι μόνο ο αναπληρωματικός τερματοφύλακας. Αν η ομάδα έχει λιγότερους από επτά παίκτες η ομάδα δεν είναι απαραίτητο να έχει τερματοφύλακα. Καμιά αντικατάσταση δεν θα πραγματοποιείται κάτω από αυτόν τον κανονισμό, ανάμεσα στο χρόνο που ο διαιτητής δίνει πέναλτι και την εκτέλεση της ρίψης του πέναλτι, εκτός κατά την διάρκεια του time – out.

(Σημείωση: Σε περίπτωση που ο τερματοφύλακας και ο αναπληρωματικός τερματοφύλακας δεν έχουν το δικαίωμα ή τη δυνατότητα να συμμετέχουν, μια ομάδα που παίζει με επτά παίκτες θα πρέπει να παίζει με έναν εναλλακτικό τερματοφύλακα που θα φορά σκουφάκι τερματοφύλακα).

Ο τερματοφύλακας, που έχει αντικατασταθεί δεν μπορεί να παίξει σε οποιαδήποτε άλλη θέση εκτός από τερματοφύλακας.

 Σε περίπτωση που ο τερματοφύλακας αποσυρθεί από το παιχνίδι για ιατρικούς λόγους, οι διαιτητές θα πρέπει να επιτρέψουν την άμεση αντικατάσταση του από τον αναπληρωματικό τερματοφύλακα.

ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ

Οι διαιτητές θα πρέπει να έχουν τη διακριτική ευχέρεια για την κατακύρωση (ή μη) κάθε απλού φάουλ, αποβολής, ή πέναλτυ, ανάλογα με το αν η απόφαση τους αυτή δίνει πλεονέκτημα στην επιτιθέμενη ομάδα. Θα πρέπει να διατητεύουν υπέρ της επιτιθέμενης ομάδας με την κατακύρωση φάουλ ή τη μη κατακυρωση του, αν, κατά τη γνώμη τους, η κατακύρωση του φάουλ θα ευνοούσε την ομάδα του παίκτη ο οποίος υπέπεσε σε αυτό.

(Σημείωση. Οι διαιτητές θα πρέπει να εφαρμόσουν αυτή την αρχή στο μέγιστο βαθμό)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Σε περίπτωση ισοβαθμίας στο αποτέλεσμα στις κανονικές περιόδους ενός αγώνα, ο οποίος θα πρέπει οπωσδήποτε να κατακυρωθεί υπέρ μιας από τις δυο ομάδες, θα ακολουθεί άμεσα η διαδικασία των πέναλτι για να καθοριστεί το αποτέλεσμα.

ΤΑΙΜ ΑΟΥΤ

Κάθε ομάδα μπορεί να ζητήσει ένα (1) time out σε κάθε περίοδο του αγώνα. Η χρονική διάρκεια του time out θα είναι ένα λεπτό. Ένα time out μπορεί να ζητηθεί σε κάθε χρονική στιγμή, ακόμα και μετά την επίτευξη τέρματος, από τον προπονητή της ομάδας που έχει την κατοχή της μπάλας καλώντας time out και κάνοντας το σήμα (Τ) με τα χέρια του προς το γραμματέα ή τον διαιτητή. Εάν ένα time out ζητηθεί ο γραμματέας ή ο διαιτητής θα πρέπει να σφυρίξουν αμέσως για να σταματήσει το παιχνίδι και οι παίκτες θα πρέπει να γυρίσουν αμέσως στο δικό τους μισό μέρος του αγωνιστικού χώρου.

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΡΙΨΗ

 Ένας παίκτης που εκτελεί μια ελεύθερη ρίψη θα πρέπει να παίξει την μπάλα αμέσως, είτε κάνοντας πάσα είτε κάνοντας σουτ, αν επιτρέπεται από τους κανονισμούς. Θα θεωρείται παράβαση αν ένας παίκτης που βρίσκεται εμφανώς σε κατάλληλη θέση να εκτελέσει την ελεύθερη ρίψη δεν το κάνει. Ο αμυνόμενος παίκτης που έχει διαπράξει το φάουλ θα πρέπει να απομακρυνθεί από τον παίκτη που το εκτελεί προτού σηκώσει το χέρι του (μπλοκ) για να εμποδίσει την πάσα η το σουτ. Ο παίκτης που δεν το κάνει θα πρέπει να αποβληθεί για “παρεμπόδιση”.

ΑΠΛΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ (ΦΑΟΥΛ)

Θα κατακυρώνεται ένα απλό σφάλμα όταν γίνονται οι παρακάτω παραβάσεις, οι οποίες θα τιμωρούνται με την απονομή ελεύθερης ρίψης στην αντίπαλη ομάδα:

 Καθυστέρηση

(Σημείωση. Επιτρέπεται στο διαιτητή να κατακυρώσει ένα απλό φάουλ (αλλαγή κατοχής) – σύμφωνα με το παρόν άρθρο – πριν από τη λήξη της περίοδου των 30 δευτερολέπτων κατοχής.

Εάν ο τερματοφύλακας είναι ο μόνος παίκτης της ομάδας στο μισό αγωνιστικό χώρο εκείνο της ομάδας του, θα πρέπει να θεωρείται καθυστέρηση για τον τερματοφύλακα αυτόν όταν πάρει τη μπάλα από ένα άλλο μέλος της ομάδας του, που βρίσκεται στο άλλο μισό του αγωνιστικού χώρου.

Στο τελευταίο λεπτό του αγώνα, οι διαιτητές πρέπει να είναι σίγουροι ότι δεν υπάρχει πρόθεση καθυστέρησης πριν από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου).

Για την Προσποίηση Εξαπάτησης (Simulation) δίνεται Φάουλ.

(Σημείωση: Προσποίηση Εξαπάτησης (Simulation) σημαίνει η πράξη που γίνεται από έναν παίκτη με προφανή πρόθεση να παραπλανήσει το διαιτητή ώστε να χορηγήσει φάουλ λανθασμένα στον αντίπαλο παίκτη. Ο διαιτητής δείχνει κίτρινη κάρτα στην ομάδα, για επαναλαμβανόμενες προσποιήσεις εξαπάτησης.

ΑΠΟΒΟΛΕΣ

Όταν παρεμβαίνει στην εκτέλεση ελεύθερης ρίψης, άουτ ή κόρνερ, περιλαμβανομένων των περιπτώσεων:

α) όταν σκόπιμα απομακρύνει ή δεν ελευθερώνει τη μπάλα με σκοπό την παρεμπόδιση της κανονικής εξέλιξης του αγώνα.

β) κάθε προσπάθειας να παιχθεί η μπάλα πριν αυτή φύγει από το χέρι του παίκτη που εκτελεί τη ρίψη.

(Ένας παίκτης δεν πρέπει να τιμωρείται σύμφωνα με τον κανονισμό αυτόν, αν δεν ακούσει το σφύριγμα επειδή βρίσκεται κάτω από το νερό. Οι διαιτητές θα πρέπει να αποφαίνονται για το αν οι πράξεις του παίκτη είναι σκόπιμες).

Παρέμβαση στην εκτέλεση κάποιας ρίψης μπορεί να γίνει εμμέσως όταν η μπάλα καθυστερείται ή παρεμποδίζεται να φτάσει στον παίκτη που θα εκτελέσει τη ρίψη ή μπορεί να γίνει όταν η εκτέλεση της ρίψης παρεμποδίζεται από αντίπαλο ο οποίος παρεμβάλλεται στην κατεύθυνση της μπάλας  ή με την παρενόχληση των κινήσεων του παίκτη που εκτελεί τη ρίψη ή από έναν αντίπαλο που διαπράττει φάουλ.

Να παρακωλύει ή εμποδίζει την ελεύθερη κίνηση αντίπαλου που δεν κρατά τη μπάλα, όπως είναι το κολύμπι στους ώμους, την πλάτη ή τα πόδια του αντιπάλου. “Κράτημα” είναι ανύψωση, μεταφορά ή άγγιγμα της μπάλας, αλλά δεν περιλαμβάνει τη ντρίμπλα της μπάλας.

(Σημείωση. Το άρθρο αυτό μπορεί επίσης να εφαρμοστεί για πλεονέκτημα της επιτιθέμενης ομάδας. Αν μια αντεπίθεση είναι σε εξέλιξη και διαπράττεται ένα φάουλ που περιορίζει την επίθεση, ο αντίπαλος θα αποβάλλεται).

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να προσέχει ο διαιτητής είναι αν ο αντίπαλος κρατά τη μπάλα, γιατί αν συμβαίνει αυτό, τότε ο παίκτης που μαρκάρει δεν μπορεί να τιμωρηθεί για “παρεμπόδιση”. Είναι σαφές ότι ένας παίκτης κρατά την μπάλα όταν την κρατά ανυψωμένη πάνω από το νερό. Ο παίκτης επίσης θεωρείται ότι κρατά τη μπάλα αν κολυμπά με αυτή κρατώντας την στο χέρι του ή έρχεται σε επαφή με τη μπάλα ενώ στέκεται και αυτή βρίσκεται στην επιφάνεια του νερού. Το κολύμπι με τη μπάλα (ντρίμπλα), δεν θεωρείται κράτημα.

Μια συχνή μορφή παρεμπόδισης είναι όταν ο παίκτης κολυμπά μεταξύ των ποδιών του αντιπάλου, μειώνοντας έτσι το ρυθμό με τον οποίο ο αντίπαλος μπορεί να κινηθεί και παρεμποδίζει την κανονική κίνηση των ποδιών. Μια άλλη μορφή παρεμπόδισης είναι όταν ο παίκτης κολυμπά στους ώμους του αντιπάλου. Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι φάουλ για παρεμπόδιση μπορεί να διαπράξει και ο παίκτης που έχει στην κατοχή του τη μπάλα. Για παράδειγμα, το σχήμα 13 δείχνει έναν παίκτη, που κρατά με το ένα χέρι τη μπάλα να προσπαθεί να απομακρύνει απωθήσει τον αντίπαλο μακριά του ώστε να αποκτήσει περισσότερο χώρο. Τα σχήματα έχουν σκοπό να δείξουν την παρενόχληση χωρίς καμία βίαιη κίνηση. Ένας παίκτης επίσης μπορεί να διαπράξει το αδίκημα της παρενόχλησης ακόμη και αν δεν κρατά ή δεν αγγίζει την μπάλα. Το σχήμα 15 δείχνει έναν παίκτη που σκόπιμα εμποδίζει τον αντίπαλο μαρκάροντας τον με το σώμα και με τα χέρια τεταμένα διάπλατα, καθιστώντας έτσι την πρόσβαση στην μπάλα αδύνατη. Το αδίκημα αυτό γίνεται πιο συχνά κοντά στα όρια του αγωνιστικού χώρου].

Όταν χρησιμοποιεί δύο χέρια για να κρατήσει έναν αντίπαλο οπουδήποτε στον αγωνιστικό χώρο.

Μετά από αλλαγή της κατοχής, όταν ο αμυντικός διαπράξει ένα φάουλ σε οποιοδήποτε παίκτη της ομάδας που έχει στην κατοχή τη μπάλα, και ο παίκτης αυτός βρίσκεται οπουδήποτε μέσα στο μισό αγωνιστικό του χώρο.

(Σημείωση. Το άρθρο αυτό πρέπει να εφαρμόζεται όταν η ομάδα που έχει χάσει την κατοχή της μπάλας επιχειρεί να περιορίσει την επίθεση της άλλης ομάδας, κάνοντας φάουλ σε οποιαδήποτε επίθετικό παίκτη πριν αυτός ο παίκτης έχει περάσει τη γραμμή της μισής απόστασης του αγωνιστικού χώρου).

Στην περίπτωση ταυτόχρονης αποβολής παικτών διαφορετικών ομάδων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και οι δύο παίκτες θα αποβάλλονται για 20 δευτερόλεπτα. Το χρονόμετρο των 30 δευτερολέπτων δεν ξεκινά από την αρχή. Το παιχνίδι συνεχίζεται με ελεύθερη ρίψη από την ομάδα που είχε την κατοχή της μπάλας. Εάν καμιά ομάδα δεν είχε κατοχή όταν δόθηκε η ταυτόχρονη αποβολή, το χρονόμετρο των 30 δευτερολέπτων ξεκινά από την αρχή και ο αγώνας θα πρέπει να ξεκινήσει με ουδέτερη ρίψη.

(Σημείωση: Οι δύο παίκτες που αποβάλλονται σύμφωνα με αυτό τον κανονισμό, θα επιτρέπεται να επανέλθουν στο επόμενο πιο πρόωρο γεγονός ή στην επόμενη αλλαγή κατοχής της μπάλας).

ΠΕΝΑΛΤΙ

 Όταν αμυντικός παίκτης μέσα στην περιοχή των 5 μέτρων κλωτσήσει ή χτυπήσει αντίπαλο ή διαπράξει βιαιοπραγία. Σε περίπτωση βιαιοπραγίας, ο αμυντικός παίκτης θα αποβάλλεται επίσης για το υπόλοιπο του αγώνα, με αντικατάσταση (η ομάδα του θα παίξει για 4 λεπτά με παίκτη λιγότερο), και επιπλέον θα κατακυρώνεται πέναλτι. Αν ο επιθετικός παίκτης είναι ο τερματοφυλακας, ο αναπληρωματικός τερματοφύλακας θα πρέπει να  αντικατασταθεί για έναν άλλο παίκτη.

 Για τον προπονητή ή για τo προπονητικό team της ομάδας που δεν έχει την μπάλα στην κατοχή της να ζητήσει time out. Καμία προσωπική ποινή δεν θα καταγραφεί για αυτή την παράβαση.

Για τον προπονητή ή για τo προπονητικό team της ομάδας που κάνει οποιαδήποτε ενέργεια για να παρεμποδίσει ένα πιθανό τέρμα. Καμία προσωπική ποινή δεν θα καταγραφεί για αυτή την παράβαση.

Όταν οι παίκτες των δύο ομάδων διαπράξουν σφάλμα αποβολής ταυτόχρονα κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, οι διαιτητές θα ζητήσουν τη μπάλα και θα κάνουν γνωστό και στις δύο ομάδες καθώς και στη Γραμματεία ποιοί παίκτες έχουν αποβληθεί. Το χρονόμετρο των 30’’ δεν ξεκινά από την αρχή και το παιχνίδι θα συνεχιστεί με μια ελεύθερη ρίψη από την ομάδα που είχε την μπάλα στην κατοχή της. Εάν καμιά ομάδα δεν είχε την κατοχή της μπάλας όταν δόθηκαν οι ταυτόχρονες αποβολές, το χρονόμετρο των 30’’ ξεκινά από την αρχή και ο αγώνας θα συνεχιστεί με μια ουδέτερη ρίψη.

Πηγή:sport24.gr

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ AEK1924 ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ

Όλα τα νέα της ΑΕΚ στο Google News

Κάνε Like στην σελίδα του AEK1924 στο Facebook

Κάνε follow το AEK1924 στο Instagram

Παρακολούθησε τις εκπομπές και τα βίντεο του AEK1924 με ένα subscribe στο YouTube

Βρείτε το AEK1924 στο TikTok

Ακολούθησε το AEK1924 στο X

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO

Advertisement

 

-->